probleem met afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lgvanrijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Berichten
3
Ik excuseer mij alvast als ik deze vraag niet in het juiste subforum heb staan.

Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een Go Pro Hero 2. Deze heb ik meegenomen op vakantie en heb er veel verschillende filmpjes mee gemaakt. Elke avond uploaden ik alle files naar mijn laptop, zodat ik nooit onverwachts met een volle SD kaart zat. Op dit moment kon ik alle filmpjes gewoon bekijken. Eenmaal thuis aangekomen wilde ik van alle video's een eigen filmpje maken. Dus wat ik heb gedaan is een grote externe hardeschijf gepakt, alle files geknipt en geplakt( dit was niet zo'n slimme zet, want als ik gekopieerd had dan had ik vanuit daar weer kunnen werken:(). Vervolgens alles gekopieerd en geplakt naar mijn desktop want hier stond de editing software op(en mijn mini notebook is te traag voor editing).

Mijn probleem:
Gister probeerde ik de eerste filmpjes te importeren naar Adobe premiere(software voor editing), maar dit lukte niet. Eerst dacht ik dat het aan de extensie lag, maar volgens mij is dit onjuist. Dus toen dacht ik laat ik gewoon een filmpje afspelen, en vanuit het niets kon ik de fimpjes niet meer afspelen. Bij de meeste afspeel software krijg ik een foutmelding(bij windows media player Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren. Zelf even gegoogeld naar die codec zooi, maar daar ligt het volgens mij ook niet aan), en bij de software die het wel afspeelt krijg ik hele rare kleuren met strepen en rare vlakken erin. Dus moet er naar mijn idee iets fout zijn gegaan met het knippen en plakken. Zijn de bestanden hierdoor beschadigd?

Is er nog iets te doen om de filmpjes weer terug normaal te krijgen of moet ik maar accepteren dat de filmpjes voorgoed vergaan zijn?

Alvast bedankt voor uw tijd.
 
Wat is het bestandstype? Het kan zijn dat Adobe Premier deze niet ondersteund.
Probeer deze eens af te spelen met de VLC player, die kent meer formaten dan de Windows Media Player en heeft de ondersteunde formaten ook standaard aan boord.
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
 
wat is de bestand extentie van de filmpjes (mpeg, mov ...)
waarschijnlijk mp4 (quicktime)gezien je camera een fotocamera is met video optie.
premiere kent een hoop codecs , alleen quicktime moet er naast geinstalleerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor:
Ik heb vlc al, maar hier speelt hij het bestand af en geeft het dus raar weer. Maar het rare aan het hele voorval is dat ik ze eerst kon afspelen en na het knippen en plakken gebeuren kon het opeens niet meer.

Lange pier:
Ik ga het proberen, maar hoe kan het zo zijn dat de codec veranderd is? Waar ligt dan precies aan?

Djangoleone:
Het is een .mp4 bestand, maar hoe zorg ik ervoor dat adobe die codec krijgt? Het zal toch niet alleen quicktime installeren en done deal zijn?
 
Toch wel, premiere heeft dan een link met quicktime
 
codec pack gedownload en geïnstalleerd. Nu opent WMP het bestand wel weer, maar laat nog steeds rare vlakken met blokken en strepen zien, niks meer van te herkennen.

Ook heb ik quicktime geinstalleerd werkt ook niet krijg een foutmelding -2002: e.

Daarom denk ik dat al de bestanden ernstig beschadigd zijn. Dit ook omdat als ik een nieuw filmpje maak en deze direct naar mijn desktop verplaats ik het zonder problemen kan bekijken.

Maar alsnog ik ben hier zeker niet de slimste, dus als iemand nog een idee heeft het is altijd het proberen waard.
 
hoe kan ik quicktime koppelen aan Adobe premiere?

Wat een kluns ben ik he : weet iemand hoe kan ik quicktime kan koppelen aan Adobe premiere? Graag stap voor stap uitleg. anders kom ik er niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan