Logo naar vector

Status
Niet open voor verdere reacties.

BudsieBuds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Berichten
2
Beste Helpmij'ers,

Ik heb op verzoek van iemand een logo gemaakt, maar nu krijg ik het niet voor elkaar om er een scalable vector van te maken.
Hierbij het logo: tvs.png
Elke keer moet ik de bovenste afbeelding exporteren vanuit een .svg en vervolgens handmatig bewerken met als resultaat de onderste afbeelding.

Helaas beschik ik alleen over Inkscape, maar ik hoop toch dat iemand mij kan vertellen hoe ik de onderste afbeelding van het voorbeeld in Inkscape krijg. Zodat ik na exporteren in één keer het juiste logo op het juiste formaat binnenkrijg.
Ik heb nog drie versies. Één voor donkere achtergronden en twee vierkante (licht en donker). Deze wil ik ook graag overzetten, maar ik neem aan dat

Alvast bedankt!
 
Type je letters, ga naar "path" -> "object to path". Selecteer met de pointer de buitenrand van de "S" (rand light rood op). sleep de blokjes naar links, en volgens mij ben je er dan?

Edit -> je moet ook de "edit path by nodes" cursor hebben (F2)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.
Als ik dit zo lees, vraag ik me wel af of het ook werkt met de S. Het 'staartje' onderaan deze letter moet namelijk ook verwijderd worden. Ik weet niet of dit iets veranderd?
 
Je kunt het staartje toch uittrekken? Je grijpt gewoon de onderste "bocht" van de S en trekt die recht en klaar ben je. Letters zijn net zo plastisch als alle andere dingen in SVG. Je hoeft dus niets te wissen in principe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan