After effects render fout formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenn cremers

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik probeer met adobe encore en after effects een motion menu te maken. Nu heb ik een menu gemaakt met photoshop en deze in encore geladen.
Alles werkt prima, alleen nu wil ik motion toevoegen met behulp van after effects. Dus ik maak van het menu een after effect project (dat is een optie in het programma)
En ik maakt gewoon wat simpele aanpassingen door bijv de tekst van links en rechts in te laten glijden. Ik wil hierna deze bewerkte video weer renderen en vervolgens zet ik hem voor mijn menu wat ik gemaakt heb om zo als het ware twee filmpjes meteen naar elkaar te laten spelen (eerst het binnenglijden, en meteen daarna volgt het menu) zie tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=DhmpmWPOyLA&feature=BFa&list=SP64E87A9F9784A065
Nu gaat eigenlijk alles goed behalve het renderen met AE. Elke keer als ik render en ik neem bijv .avi formaat is het formaat van de film niet 720*576 terwijl dit wel ingesteld is. ALs ik dit afspeel heb ik zowel boven als onder als links en rechts zwart randen. Dit is bij het menu niet het geval. Weet iemand hoe dit kan komen? Ik heb al verschillende aanpassingen etc. gedaan alleen dit werkt niet. Ik kan hem wel naar een .mov renderen alleen daarna heeft encore weer problemen er een dvd van te maken heel vreemd allemaal (transcoding blijft dan hangen).
Hopelijk weten jullie meer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo glenn,

Adobe zou, wat ik weet van Premiere pro naar After effects, een direct link moeten kunnen maken zonder dat je telkens hoeft te renderen.

Dus rechtermuisknop op de film die je met after effects wilt bewerken, dan op "replace with after effects composition" (in het Nederlands: "verplaats met After Effects compositie"). Dan opent je computer After Effects, en elke bewerking die je in After Effects maakt wordt automatisch in Encore ook opgeslagen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders kun je de compositie (het After Effects bestand) altijd nog in premiere pro laden (als je dat hebt) en hem daar mee renderen.

Groeten,

Max
 
Ja ik heb al wat geprobeerd, alleen blijf het raar vinden dat een composition die je inlees als pal widescreen naar een 4:3 formaat gerenderd wordt.
Weet je misschien hoe dit komt?
 
Ik heb even in After Effects gekeken, en volgens mij zou dit moeten werken:

- Ga naar de Render Queue;
- Klik op "Best settings" (in het oranje);
- Stel daar de kwaliteit en de resolutie in en klik op "ok";
- Klik dan op Lossless (ook in het oranje) en stel daar het bestandsformaat in. Druk daarna op "ok";
- Klik op "Render".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan