kabel internet en draadloos router

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlinder004

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
75
Ik heb een kabel internet van zeelandnet. en heb een pc en een laptop, maar heb maar 1 aansluiting op mijn modem, nu wil ik ook internet op mijn laptop krijgen, dus zit ik te denken om een router te kopen.
maar kun je ook een draadloos router gebruiken als je gewoon internet hebt via kabel?
 
Aan je muur hangt een modem. Daar komt je signaal op binnen. Een router verdeelt het signaal tussen de aangesloten computers. Dat kan draadloos en bekabeld.

Je router, draadloos of niet, verbind je met een netwerkkabel met je modem.

Om een draadloos signaal op je pc(s) te kunnen ontvangen heb je op je pc een draadloze ontvanger nodig. Die zijn er in verschillende soorten: pci, usb en laptop-kaart.

Een draadloze router heb je al vanaf een tientje of 3.

De vraag is; heeft je laptop al een ingebouwde draadloze netwerkadapter? Voor je pc kun je, als je nog vrije sloten op je moederbord hebt, een pci-kaart kopen, die komt in je kast. Heeft je laptop niet een ingebouwde kaart, dan kun je daar een usb-kaart voor kiezen. Is het een oudere laptop, dan is een laptopkaart een oplossing. Zo'n kaart kost je geen usb-poort en zit steviger in je laptop...
 

Bijlagen

  • asus_wl107g_wireless_adapter_54mbit.jpg
    asus_wl107g_wireless_adapter_54mbit.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt:
Dat is een switch, geen router. Het verschil is ongeveer het volgende;

Stel; je hebt geen draadloze router maar een bekabelde. Die heeft dan 1 ingang en 4 uitgangen. Daar kun je dus max 4 pc's bekabeld op aansluiten. Een switch is eigenlijk een apparaatje dat extra poorten toevoegt aan de router. Zo kun je meer dan 4 pc's bekabeld aansluiten.

Een draadloze (wifi)router heeft die beperking overigens niet. Een beetje wifi-router kan meerdere pc's aansluiten. 30 Stuks is geen uitzondering.

Een switch is minder intelligent dan een router. Wanneer je bij voorbeeld 2 pc's aan je router hebt hangen dan deelt de router ip-adressen uit aan die pc's. Zo houd hij ze uit elkaar. Een switch doet dat niet (dacht ik...).

Of jij thuis kabel hebt of adsl doet niet terzake. Je modem heeft een uitgang en vandaar sluit je aan kabel aan naar de router.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan