Printer aansluiten op rest van PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensiboyke

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Berichten
43
attachment.php


Zoals je hierboven ziet zie je hoe mij netwerk is ingedeeld. Maar we hebben nu als probleem dat de 4 pc's die beneden staan geen verbinding met die printer kunnen maken. Is er iemand die weet hoe ik kan verbinding maken met 192.168.1.101 static ip. Port 9000 staat open. In de router van 192.168.1.xxx. Ook kunnen we met de laptops die draadloos werken alleen erop als we op de router aangesloten zijn via wifi bij de printer.

Ik hoop dat er een andere manier is om het op te lossen dan de router van 192.168.1.xxx in het begin (dus na de modem) te steken.

Met vriendelijke groeten
Jens

Poort 9000 moet 9001 zijn.
 

Bijlagen

  • Netwerk.jpg
    Netwerk.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
De standaard RAW poort is 9100, niet poort 9000...
Weet je wel zeker dat je het hebt omgebouwd naar poort 9000?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ja is die poort was fout van mij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De router boven vervangen door een switch.
Op de switch sluit je een accesspoint aan voor draadloze verbinding en de rest van de bedrade computers.
Hoeft niet duur te zijn bv. van het merk TP link
 
192.168.0.1 kan toch geen modem zijn? Je tekening zou beter te interpreteren zijn als je ook de poorten aangeeft op de modem/router(s) waarop je aansluitingen maakt.
Is je Internet toegang ook via de 192.168.0.1 modem of is dit een volledig afgescheiden netwerk?
 
Het is via de modem. De standaard gateway toont 192.168.0.1 aan maar ik kan er niet op, vandaar dat ik weet dat het via de telenet interface moet zijn via MijnTelenet.
 
Modem: Motorola SVG6540e
Switch: ICIDU Gigabit Switch 5 ports
Router:icidu wireless router 150n

De router boven vervangen door een switch.
Op de switch sluit je een accesspoint aan voor draadloze verbinding en de rest van de bedrade computers.
Hoeft niet duur te zijn bv. van het merk TP link
Ik heb dat gedaan en dan heeft er geen één PC verbinding met de printer behalve de iMac boven.
 
Laatst bewerkt:
kan ff niet meer volgen. Het toestel op je tekening met adres 192.168.1.0 is die ICIDU? Indien ja, dat is geen router maar een gewone switch.
Heb je deze link al eens gelezen http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=13552
daar staat precies beschreven wat jij wil bereiken meer bepaald onder de paragraaf "Kan ik zowel mijn eigen draadloze router als de nieuwe modem gebruiken, en er voor zorgen dat alles toch binnen één intern netwerk hoort?" Dan hoef je ook geen poorten open te zetten.
 
Sorry dat was de switch contrazoom. Mijn fout.
Router:icidu wireless router 150n
 
Indien mogelijk is het handiger in dit geval om een printservertje op te starten denk ik?
 
heb je de link die ik aangaf in post #9 bekeken? Je hebt reeds een netwerkprinter (afgaande op je tekening), een printserver gaat hier toch niks aan veranderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan