Beste OS voor audio editing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
268
Goede avond iedereen! :)

Ik heb even een vraagje, een vriend van mij heeft een nieuwe PC gekregen met vrij goede specs, en kan hierop dus audio gaan editen. Denk hierbij aan muziek schrijven via VST plugins, zoals Superior Drummer 2, Shreddage X, Sampletank, etc etc.
Oftewel, vrij zware VST programma's die zijn PC makkelijk aankan. Maar nu vraag ik mij af, op welk station draaien de audioprogramma's het beste? Windows XP, Windows 7 of Windows 8?
Windows XP blijft natuurlijk heel stabiel en goedwerkend, alleen raakt nu wel erg verouderd. Windows Vista is out of the question, daar wil ik niet eens over nadenken. Windows 7 is ook stabiel en gebruik ik nu, en dit werkt prima. Maar ik heb dus gehoord van Windows 8 nog iets sneller is dan Windows 7 en misschien beter voor audio bewerking. Kunnen jullie me misschien helpen? Want Windows 8 lijkt me nog niet slim, aangezien het vrij nieuw is, en misschien problemen heeft met drivers e.d.?

Alvast bedankt! :)
 
Als je tevreden bent met je huidige os zou ik het daarbij houden.
 
als je nog geen os hebt kun je het beste kiezen voor windows 8, want dat is het snelste os en is heel stabiel.
maar als je al windows 7 hebt en kunt hem niet upgraden voor 30 euro naar windows 8 kun je beter windows 7 houden.
 
OS voor muziek maken.
Stabiel, ondersteunend (drivers en te gebruiken software), voldoende RAM (Kan dus reden zijn om 64bit te gaan)
Voor de rest? Wat jij makelijkst vindt.
Voor de rest kun je zo gek gaan tegenwoordig dat je elke OS plat krijgt. (Maar ben je dan nog muziek aan het maken?) :)
 
Als je lekker aan de slag wilt: Mac OSX! Beter dan windows. Maar als je moet kiezen voor een windows OS dan windows 7. 8 is nog te nieuw hierdoor draaien veel programma's nog niet lekker.

Oja RAM is heeel belangrijk en een SSD Hardeschijf is ook aan te raden.
 
@jeffreymedia : Welkom op Helpmij.nl:thumb:

En met deze toevoeging van je aan dit topic gaat er nu een slotje op. Dit topic is van November 2012 en dus niet actueel meer. Volgens onze huisregels, waar je vandaag bij aanmelding mee akkoord gegaan bent, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan