Sitecom Homeplug

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbie94

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Ik heb sinds kort een Sitecom homeplug combo pack aangeschaft (product No.: LN-531 v1001 / LN-521)
Ik wil hier nu op inloggen en deze configureren, maar als ik op mijn browser naar 192.168.0.234 (staat in de handleiding) ga dan kan de webpagina niet worden gevonden. Als ik het probleem vaststel dan geeft hij: De computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (192.168.0.234) reageert niet.
Alvast bedankt

wat is het ip-adres van je computer waarmee je op die homeplug probeert te geraken?

Welke waarde in ipconfig/all is dit?
Standaardgateway is namelijk 10.0.0.1 maar ik weet niet zeker of je dat bedoelt.

als je standaard GW in het 10-bereik ligt, is het logisch dat je niet in de homeplug geraakt. Voor de config vd homeplug gebruik je best een pc/laptop waarvan je eerst maakt dat hij geen connectie heeft met je Internet router (noch draadloos noch bekabeld). Configureer op de Ethernet adapter van deze pc/laptop een vast ip-adres bv 192.168.0.200 met subnet masker 255.255.255.0 en sluit deze dan op homeplug aan met een ethernet kabel. Je zal dan wel in de webinterface van deze homeplug geraken.
Als je klaar bent, zal je de pc/laptop natuurlijk terug in zijn oorspronkelijke configuratie moeten zetten.

als je standaard GW in het 10-bereik ligt, is het logisch dat je niet in de homeplug geraakt. Voor de config vd homeplug gebruik je best een pc/laptop waarvan je eerst maakt dat hij geen connectie heeft met je Internet router (noch draadloos noch bekabeld). Configureer op de Ethernet adapter van deze pc/laptop een vast ip-adres bv 192.168.0.200 met subnet masker 255.255.255.0 en sluit deze dan op homeplug aan met een ethernet kabel. Je zal dan wel in de webinterface van deze homeplug geraken.
Als je klaar bent, zal je de pc/laptop natuurlijk terug in zijn oorspronkelijke configuratie moeten zetten.

Sorry dat ik er niet zo veel verstand van heb maar waar kan ik mijn ethernet adapter van mijn laptop configureren?

Ok bedankt voor al jullie hulp! Ik heb nu kunnen inloggen en SSID + password kunnen veranderen
Nu heb ik alleen nog de vraag of het mogelijk is om alles zo in te stellen dat mijn laptop automatisch verbinding maakt met het dichtstbijzijnde wifi punt (mijn router of homeplug)

je dient dan wel dezelfde SSID naam/paswoord combinatie in je homeplug in te stellen zoals in je router. Het kanaal dat de router wifi gebruikt tov. de homeplug wif moet wel verschillend zijn. Als dit in de router bv. op 11 staat, stel je in de homeplug het kanaal op 6 in.

hallo,

ik heb er zelfde probleem als deze gebruiker

maar ik heb het al een paar keer gelezen en ik snap het nog steeds niet hoe ik in mijn homeplug kan komen

wie kan mij helpen

mvg jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan