Netwerk (via Ubeemodem en Sitecom switch) instabiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasvaak038

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Berichten
1
Mijn netwerk is of lijkt niet stabiel. Ik zal eerst de situatie uitleggen.

Beneden komt internet binnen naar de Ziggo Ubee EVM 3200 modem/router. Vanaf de Ubee loopt er een kabel naar boven naar de Sitecom LN-120 switch. Van de switch gaat er een kabel naar de desktop, telefoonmodem, NAS (western digital) en mediaplayer (Eminent 7080).

Wireless internet met laptop, ipad etc werkt prima. Deze zijn verbonden met de Ubee. Het probleem is dat de desktop regelmatig geen internet verbinding heeft. Ook gebeurt het regelmatig dat de mediaplayer een netwerkprobleem heeft. Dan vindt de mediaplayer het bestand wel op de NAS, maar na het testen van de netwerksnelheid wordt er niets afgespeeld. Beiden is sinds dat ik de Ubee geïnstalleerd heb tegelijk met de sitecom switch. Voor de Ubee/Sitecom switch liep alles via een Sitecom router. Wat ook sinds Ubee en Sitecom switch minder goed gaat is dat ik via de laptop iets download naar de NAS. Dit komt volgens Spotnet compleet binnen maar wordt niet goed uitgepakt op de NAS. Als ik het gedownloade laat binnenkomen op de laptop zelf werkt het weer prima.

Waar moet ik beginnen met het oplossen van de problemen die zich dus niet altijd voordoen.
 
Eerst maar eens beginnen met een kabeltester te lenen, en te kijken of alle netwerkkabels wel goed zijn. [Let op: de netwerkkabels moeten bij het testen aan beide kanten 'vrij' zijn, dus niet aangesloten aan de Ubee of LN-120 bij het testen. Een kabeltester heeft 2 onderdelen, die aan weerskanten van de netwerkkabel aangesloten moeten worden voordat de test begint.]

Natuurlijk verdenk ik in eerste instantie de kabel die naar boven loopt, want ik neem aan dat de andere ingezette kabels gewoon kant-en-klaar gekocht zijn in de winkel (met RJ-45 connectoren eraan gesmolten vanaf de fabriek).
Ook kan het zijn dat je (netwerk) kruiskabels en gewone netwerkkabels gemixt hebt. Ook dat is niet goed.

Tijs.
 
Wat doet een telefoonmodem op de switch???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan