Wat is Blue Ray eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcap1

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Berichten
196
Heb een HD tv met alles er op en er aan en een Home Cinema installatie.
Ben lid van een downloadclub en kan ook Blue Ray films downloaden.
De grootte van de film is 8.7 GB terwijl mijn Dvd maar 4,7 GB kunnen hebben.
Wil de film naar mijn USB stick zenden en deze dan met mijn apparatuur afspelen.
Is dat de normale gang van zaken of zijn er andere mogelijkheden?
 
Blu-ray is als formaat bedoeld voor de opslag van films in hd en is een beoogde opvolger van de dvd.
Lees meer op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blu-ray

Afhankelijk aan hoe groot uw USB stick is kan je blue ray films gemakkelijk van je USB stick afspelen.
Echter aangezien je een USB stick niet echt kan vergelijke met een harde schijf zal je nog weleens problemen kunnen treffen hiermee, waaronder het bufferen...
Ik raad dus aan om beter een externe harde schijf te gebruiken.. Maar dat is mijn mening
 
Indien het een ISO is van een Blu Ray, kan je deze rechtstreeks "mounten" (*1) en zo de films kijken. Je moet dan dus wel je pc op je TV hebben aangesloten.

Als je toch de boel gebrand wilt hebben, dan dien je een Blu Ray brander aan te schaffen met bijbehorende lege Blu Ray schijfjes.

(*1 - Windows 8 kan zelfstandig ISO's mounten, en anders zoek eens op "PowerISO".)
 
Zou gewoon een Mediaplayer aanschaffen die je in je netwerk zet.
 
Net als Terrarabo al zegt een mediaplayertje in je netwerk.
Is ff een uitgave, maar uiteindelijk levert dat meer op.
 
Wat is mounten?

Indien het een ISO is van een Blu Ray, kan je deze rechtstreeks "mounten" (*1) en zo de films kijken. Je moet dan dus wel je pc op je TV hebben aangesloten.

Als je toch de boel gebrand wilt hebben, dan dien je een Blu Ray brander aan te schaffen met bijbehorende lege Blu Ray schijfjes.

(*1 - Windows 8 kan zelfstandig ISO's mounten, en anders zoek eens op "PowerISO".)
 
Wat is mounten?

Een ISO bestand is een soort van kopie van een CD (DVD, BluRay).

Als je een ISO bestand "mount" dan open je deze en wordt hij weergegeven als ware het een CD (DVD, BluRay). Er verschijnt dan een extra drive letter op je computer.
 
Een CD/DVD speler speelt schijfjes af en een Mediaplayer zet je in je netwerk en kan je je films gelijk op de HDD zetten en afspelen op je TV. Je hoeft dus niet meer te branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan