Downloaden gaat traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

escobar49

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Berichten
5
Goedenavond, ik heb laatst mn computer opnieuw geinstalleerd, en sindsdien gaat het downloaden (grabit - Spotnet) erg traag.
De eerste paar seconden gaat het vrij snel (3/4mb per seconden) maar daarna gaat het heel snel naar beneden 30/40/50/60kb per seconden, en soms valt de verbinding gewoon helemaal weg, maar alleen met downloaden, want internet doet het wel gewoon, en tijdens het gamen nergens last van (ook als ik iets aan het download, gaat online gamen gewoon prima en soepel, zonder lags etc)

Windows 7 - 64,
Heb geen draadloos internet.
Gebruik AVG

als ik op speedtest download snelheid test doe staat er;
Ping; 15ms
Downloadsnelheid; 59,91 Mbps
Uploadsnelheid; 5.68 Mbps

Heeft iemand enig idee?

Mvg, Jeff
 
Ik heb wel een download limiet (zit bij Ziggo) maar normaal als ik over dat limiet heen ben geeft hij bij Spotnet een melding, en download hij helemaal niet, heb AVG er af gegooid nu, maar nog steeds hetzelfde probleem.
 
De nieuwsserver van Ziggo is verre van goed te noemen. Soms werkt het even goed, dan weer niet. Vaak is het ook zo dat bepaalde posts niet 100% binnen komen, terwijl ze er wél compleet op staan.
 
Gein, AVG werkt tegenwoordig niet meer tegen.
Zit dus bij de server van Ziggo.
 
Ja, daar heb ik idd ook erg vaak last van, wat kan ik anders gebruiken? Lees wel eens iets over een Payserver, wat houdt dat precies in? en waar kan ik dat regelen? Of denken jullie dat het iets anders is, want voor ik me computer opnieuw geinstalleerd had deed hij het opzich best oké.
 
Een "payserver" is een nieuwsserver waar je tegen betaling gebruik van kunt maken. De voordelen t.o.v. een gratis server zijn o.a. een hogere retentie, sneller downloaden en meer complete bestanden.

De kwaliteit en prijs verschilt per server. Sommige servers bieden abonnementen aan, bij anderen is het op prepaid basis. Vaak is er geen datalimiet.

Op onderstaande site staat een lijstje met payservers:

http://www.binaries4all.nl/payservers/
 
Oke ik ben een beetje aan het kijken voor een Payserver, maar wil niet vast zitten aan een abbonement, heeft iemand tips? welke payserver daarvoor geschikt is, en goede resultaten bied?
 
SunnyUsenet is ook op prepaid basis. Een voordeel van SunnyUsenet is dat je het één week gratis kunt uitproberen. Je zit nergens aan vast: je account verloopt automatisch na deze week. Indien het je bevalt kun je je account verlengen.

Eweka is iets duurder dan SunnyUsenet:

Eweka: 50 Mbit voor €7,50.
SunnyUsenet: 60 Mbit voor €5,79.

Eweka heeft wel een hogere retentie.
 
Accountsharing is ook toegestaan bij SunnyUsenet.
 
Oke, bedankt het ligt dus echt aan Ziggo, want ik heb nu een week gratis om te testen bij SunnyUsenet, en nu nergens last van!

Bedankt allemaal :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan