Wel netwerk / geen internet / via kabel / router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijkertje23

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Berichten
19
Goedemorgen

Ik zit met een probleem met netwerk/ internet

Ik woon tijdelijk bij me vaders, ik had thuis echter geen problemen met internet ( kabel )

Nu ik bij me vader zit hebben we een router

Ik heb wel netwerk , dus kan ook in me router komen , maar heb geen internet , me vader daar integen heeft wel internet ( via router )

Als ik de kabel van me vaders pc rechtstreeks in mij pc doe , heb ik ook geen internet

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd ? , ik heb alles afgezocht , geprobeerd , maar ik weet het niet meer ..

Windows 7
Sitcom dc202v6


Als jullie meer info willen hoor ik het wel .
 
Ik zou verwachten dat:
a. Je een vast ip-adres hebt ingesteld staan nu, overgenomen van de vorige lokatie (bijv. ivm. portforwarding ooit vast ingesteld). Kijk ook na of de Standaardgateway en/of de DNS-servers vast zijn ingesteld, nu.
b. [Erg theoretisch, ik verwacht niet dat dat het geval is hier.] dat de dhcp pool van uit te reiken ip-adressen volledig opgebruikt is door de router. Je zou de router uit- en aan kunnen zetten om de volledig ingestelde dhcp pool weer beschikbaar te krijgen.

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie

Ik ben thuis in games maar niet met ip,s , dns , gateways

Ik heb die routes aan gesloten zoals het hoort
Kan ik je met andere info helpen configuratie/all

En moet je die van mij pc hebben die niks doet of die van me vader

Ook met alleen de kabel zonder routes heb ik geen internet , doe ik hem terug in die van m pa ... Werkt alles top
 
a. Meld hoe het precies zit: Heb jij een eigen router meegenomen en die in het netwerk van je pa gezet of gebruik je de router van je pa? En wat gebruikt je pa?
b. Doe even het volgende, met de kabel aangesloten om en om aangesloten op beide computers:
[op je eigen computer:]
[Windows-toets]r toescombinatie -> cmd /k ipconfig /all > Wijkertje23.txt && notepad.exe Wijkertje23.txt
Plak de informatie die je in kladblok over de bedrade aansluiting (meestal iets met "LAN-verbinding erin genoemd) vindt in je volgende posting(s).
[op de computer van je pa:]
[Windows-toets]r toescombinatie -> cmd /k ipconfig /all > PaPC.txt && notepad.exe PaPC.txt
Plak de informatie die je in kladblok over de bedrade aansluiting (meestal iets met "LAN-verbinding erin genoemd) vindt in je volgende posting(s).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a) ik heb me eigen router meegenomen en die in het netwerk van je pa gezet

wat betreft de ipconfig ... dat ga ik nu ff checken... wat ik alleen niet snap is

cmd /k ipconfig /all > Wijkertje23.txt && notepad.exe Wijkertje23.txt

Moet ik dit geheel invullen ? of alleen

ipconfig/all en dat ik dan alle info zie ...

mvg bedankt alvast voor je hulp
 
Alles invullen wat ik schreef, want dan opent kladblok met de juiste informatie. Dat zoekt en plakt makkelijker dan alleen 'kaal' ipconfig /all

Tijs.
 
sorry maar ben een leek . het gaat wel lukken hoor


mij pc naam is

Melvin-pc

die van me vader is

Ben-pc

oke en nu is me vraag moet alles aan elkaar ? of ook met space er tussen ? kreeg net al kladblok maar die was leeg
1 CMD
2 Ipconfig/all> melvin-pc.txt && notepad.exe melvin-pc.txt

1 CMD
2 Ipconfig/all> Ben-pc.txt && notepad.exe ben-pc.txt

Is dit correct? als ik het zo invoer ..

En wat bedoel je met
Plak de informatie die je in kladblok over de bedrade aansluiting
 
ik heb ondertussen de notepad open met informatie . zowel die van mij als die van me vader ...

Wat moet ik hier nu mee doen ? en als ik alles op het forum moet neer zetten , moet ik nog wat verbergen? kwa gevoelige info
 
Er staat niets gevoeligs in, maar probeer alleen de ip-adres informatie van de bedrade netwerkkaart te plakken in je volgende postings.
Zoals ik al schreef zal de bedrade netwerkverbinding normaliter te herkennen zijn aan "LAN-verbinding" ergens in de naam van de netwerkverbinding.

Desnoods doe je de 2 .txt bestanden in zijn geheel als bijlagen bij je volgende posting (of plak je de inhoud ervan).

Tijs.
 
Ja, hier kan ik wat mee.
Je vader is niet op een router maar op een modem aangesloten. Vandaar dat hij niet een prive ip-adres (192.168.x.x) krijgt maar het ip-adres dat de provider beschikbaar stelt voor zijn aansluiting (83.81.112.66, een Ziggo ip-adres).

Wat je kunt doen is het volgende:
Clone in de instellingen van jouw router het MAC-adres van je vader's pc (=40-61-86-7B-20-50) en sluit daarna jouw router (op zijn ene WAN/Internet aansluiting) aan op de aansluiting waar nu je vader's pc op zit. Je vader kan dan een kabel stoppen in een van de 4 LAN aansluitingen van jouw router en jij ook. Zet even jouw router uit en daarna weer aan, en dan zou jouw router het ip-adres van Ziggo moeten krijgen als Internet ip-adres. Jij en je vader krijgen dan (van jouw router) een 192.168.0.x ip-adres.

Mocht je niet weten hoe/waar je dat gekloonde MAC-adres neerzet in jouw router, noem dan even merk + type van jouw router.

Tijs.
 
ik heb in de router op mij pc het mac adress veranderd ... zal ff de boel restarten


maar het is een sitecom dc202v6
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je het nu goed hebt ingesteld, al, op je Sitecom (handleiding: hier
Ik zie alleen de mogelijkheid om het MAC adres aan te passen via de Wizard (pagina 18 en 19), waar je dan als MAC adres de variant zonder - of : moet gebruiken, dus 4061867B2050
[Als jij een andere plek gezien hebt waar het kan is dat natuurlijk ook goed.]

Tijs.
 
welke verbinding moet ik kieze als je ziggo heb :|


provider zonder wachtwoord ..
 
Laatst bewerkt:
Zie posting van 13:45
Eventueel vul je bij de wizard nog wat extra's in (samen met het MAC adres), namelijk de naam van de pc van je vader.
Die kun je op de pc van je vader achterhalen via: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k hostname
De bovenste regel van het CMD-venster geeft de pc-naam aan, dan.

Verder neem ik aan dat je netjes gedaan had wat ik schreef, dus (na aanpassing MAC adres) de netwerkkabel van je vader pc's loskoppelen en die aansluiten op de WAN aansluiting van de Sitecom. Daarna de Sitecom even herstarten.

Tijs.
 
oke gedaan ..


ik zie nu in me router dat er dingen veranderd zijn ..

zoals

wan ip
subnet
gateway
dns

me verbinding is trouwens dynamic vast wel goed ..

maar ik heb nog geen toegang tot internet .. gedaan wat je zij . wel een stapje verder .. maar wat vergeet ik ? of moet ik nog doen ?

als ik hem laat scannen , zegt hij dns server werkt niet ... en er staat onbekend netwerk
 
Laatst bewerkt:
Bij netwerk zie ik

Mij pc ----- Netwerk X Internet

Thuis groep verbonden maar geen internet

cmd congif/all is bij mij nog allemaal het zelfde kwa ip,s enz
 
Laatst bewerkt:
Oke vergeet alles



Jij bent echt een topper .... hij werkt .... :D

Echt onwijs bedankt....
Was vergeten hem in de WAN port te doen ... ging ff alles terug lezen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan