Passieve 3D films

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
253
Sinds kort hebben wij een passieve 3D tv van LG, LM620S.

Films wil ik natuurlijk kijken in 3D maar wat voor soort films moet ik dan downloaden/aanschaffen?
Kan ik films gewoon omzetten van 2D naar 3D? Lijkt me geen optimaal 3D effect dan..
Ook zie ik op bepaalde site's staan, half SBS, Full SBS, Half OU etc. maar heb begrepen dat dat voor actieve 3D tv's is.
Ik las ook iets over iMax films, passieve 3D techniek, zoals in de bioscoop.
Iemand advies op dit gebied?:thumb:
 
Het verschil tussen passief en actief 3D is de bril die je nodig hebt.
De 3D types die je noemt zijn voor beide geschikt.
Bij LG moet ik zeggen dat omzetting van 2D naar 3D prima werkt.
Natuurlijk is het effect minder spectaculair dan bij een echte 3D film, maar het werkt wel degelijk goed als je dat met Full HD films doet en kun je gewoon in het menu voor kiezen. Films hoef je er dus niet naar om te zetten.

Het grote voordeel van passieve 3D is dat je niet zo'n dure, relatief zware bril met zgn. shutterglasses nodig hebt die ook eens in de zoveel tijd opgeladen moeten worden.
Bij mijn LG 3D TV werden 4 brillen meegeleverd. Dit zijn dezelfde type brillen als in de bioscoop maar die van LG zijn nog lichter en zitten comfortabeler.

Kortom, naar mijn mening een prima keuze en je kunt gewoon de 3D films in SBS (Side By Side) en/of OU (Over Under) gebruiken. LG lust ze allemaal :)
 
Laatst bewerkt:
@Edmoor,

hardstikke bedankt voor je reactie. had net even uitgeprobeerd, bijvoorbeeld madagascar 3 omzetten van 2d naar 3d, maar werkt echt totaal niet, je ziet wel diepte en dat soort dingen, maar komt er iets op je af, blijft die gewoon 'in' de tv.
Gelukkig lees ik dat ik die types dus wèl kan gebruiken! en dat is mooi!
gelijk binnenhalen :)
en inderdaad, 4 brilletjes heb ik ook!
 
Als je de TV in het menu zo zet dat hij 2D naar 3D doet is het effect zoals ik al zei minder spectaculair dan bij een echte 3D film. Dat is ook logisch omdat de film niet voor 3D gemaakt is. Daarnaast is het ook even wennen maar als je het vaker gebruikt zul je het echt wel waarderen.

De 3D films die je gaat "binnenhalen" zijn vaak niet voorzien van een voor 3D geschikt ondertitel bestand. Er wordt meestal alleen een .srt (2D ondertiteling) meegeleverd. Deze wordt bij het kijken in 3D helemaal uitgerekt en ziet er dan niet uit.

Dit bestand kun je wel converteren naar de juiste 3D ondertitel bestanden met het programma 3D Subtitler:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120118
 
Laatst bewerkt:
daar zat ik net inderdaad gelijk al mee, echt lelijk gewoon. haha
zal ff kijken of het me lukt, maar staat een goed stappenplan bij dus moet zeker gaan!
Bedankt edmoor!:D
 
Ik wist dat die eraan zat te komen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan