Subs omzetten naar 3D en vastkoppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
253
In een ander topic heb ik al een programma'tje gekregen om subs om te zetten naar sbs/ou 3d films.
maar omdat ik mijn films niet afspeel via de computer maar via een mediaserver naar mijn tv, moet ik de subs koppelen/vastmaken aan de films.
Hoe doe ik dit? is daar een makkelijk programmatje voor?

bij sommige sbs/ou films krijg ik ook een mapje 'subs' met een x aantal bestanden erin, wat moet ik hier precies mee?
 
Laatst bewerkt:
Die sub-, idx en xml bestanden vormen samen de 3D ondertiteling.
Zorg ervoor dat ze allemaal dezelfde naam hebben en in dezelfde map staan als je film bestand.
Je kunt deze dan met de ondertitelknop van je speler activeren.

Als er een srt bestand wordt meegeleverd zul je deze nog moeten converteren naar deze 3D ondertitelbestanden.
Dat kan met het gratis programma 3D Subtitler:
http://www.videohelp.com/tools/3DSubtitler

Dat is vast het programma dat je er nu voor hebt. Deze maakt van het ene srt bestand dus die 3 andere bestanden.
 
Laatst bewerkt:
en jahoor, edmoor is weer m'n redder :p
haha

thanks!
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan :)
Heb je bij onze vorige discussie ook nog mijn tip voor de mapindeling gezien?
 
Welke discussie precies? Of bedoel je vorige bericht, in dezelfde map zetten?
 
Ja, die, met het voorbeeld van de plaatjes erbij.
 
Oh, jaa nu zie ik hem, kon hem niet vinden.
is ook een mooie manier voor een film bibliotheek!
Zelf gebruik ik EMDB, weet niet of je daar bekend mee bent? ziet er zo uit: Naamloos3.jpg
Voeg een film toe, en het programma zoekt IMDB/DVD Empire/Moviemeter door naar een match en voegt gelijk alle film informatie toe aan je film!
en dan daarnaast gebruik ik plex media server, voor de tv, zoekt om de dag op mn harde schijf naar films en matched die ook weer met film sites, handig allemaal:)
denk dat je beide programma's wel kent, aangezien je veel verstand hebt van films etc.
 
EMDB ken ik inderdaad wel en heb ik ooit gebruikt voor m'n gebrande DVD's maar sinds ik alles online op m'n NAS en AC Ryan Media Player heb staan gebruik ik het niet meer.
Plex Media Server ken ik niet, dat ga ik eens bekijken.
Thanks :)
 
Die sub-, idx en xml bestanden vormen samen de 3D ondertiteling.
Zorg ervoor dat ze allemaal dezelfde naam hebben en in dezelfde map staan als je film bestand.
Je kunt deze dan met de ondertitelknop van je speler activeren.

Als er een srt bestand wordt meegeleverd zul je deze nog moeten converteren naar deze 3D ondertitelbestanden.
Dat kan met het gratis programma 3D Subtitler:
http://www.videohelp.com/tools/3DSubtitler

Dat is vast het programma dat je er nu voor hebt. Deze maakt van het ene srt bestand dus die 3 andere bestanden.

mijn subs werken nog steeds niet..
als ik ze omzet via dat programma, blijven ze 2D. zodra ik mijn bril op doe en probeer de subs te lezen krijg ik er koppijn van..
wat doe ik fout? Naamloos.jpg
 
Je moet wel VobSub idx/sub selecteren en niet Blu-ray sub.
 
Graag gedaan :)
 
en nog een vraagje haha
als ik die subs heb omgezet naar die 3 bestanden,
is er ook een mogelijkheid om die 3 weer om te zetten naar srt?
wel met 3D behoud natuurlijk.
Mijn tv herkent die sub bestanden niet..

EDIT:
heb t al gevonden,
moet de subs via plexweb aanzetten

helaas, toch niet..
ik krijg ze alleen werkend als ik het originele .srt bestand niet verwijder,
maar dan zijn de subs wederom 2D..
Verwijder ik het .srt bestand, kan die geen subs meer vinden.
 
Laatst bewerkt:
Kijk nog eens naar het eerste gedeelte van mijn post #2.
Laat de srt er ook bij staan.
 
het srt bestand staat er ook gewoon in, maar als die blijft staan, blijft de ondertiteling 2D..
heb al even rondgevraag in een chat van plex media server, is een bekend probleem met lg helaas :(

Weet jij nog een goeie manier om films te delen via je netwerk of met behulp van een media server?:d
 
Het lijkt erop dat je player die bestanden niet ondersteund.
Ik gebruik een hardware mediaplayer en die speelt het op de manier zoals ik beschreef prima af op mijn LG 3D televisie.

Mijn speler is een AC Ryan Playon!HD2:
http://www.mycom.nl/Product/-Media-...110&utm_source=google-shopping&utm_medium=cpc
Deze ondersteund qua ondertiteling de formaten IDX/SUB, SMI, SRT, SSA en SUB.

Mijn TV is een LG 47LM615S:
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-47LM615S-led-tv

De 3D films staan op een NAS in m'n netwerk en op een interne HD van m'n PC.
 
Laatst bewerkt:
Alright, mooie opstelling!

Maar heb al gekeken op de site van Plex, een subtitle uitleg. http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Subtitles
Staat dat sub/idx bestanden wel worden ondersteund maar gedeeltelijk helaas.

Nu heeft mijn vader een aantal weken geleden ook een mediaplayer van zijn werk gekregen, Eminent EM7280, maar kan ook nergens vinden dat die sub/idx bestanden ondersteund.
Moet ik weer hebben:(
Ga is kijken hoe het gaat via mijn PS3, misschien kan ik daar wat mee:p
als ik nog vragen heb, hoor je het wel!
 
Hier staat e.e.a. over het gebruik van de PS3 als media server. Er wordt helaas niets over ondertiteling vermeld en zo te zien is het ook erg beperkt in de video formaten die kunnen worden afgespeeld:
http://www.ps3mediaserver.nl/

Maar ik heb er geen ervaring mee.
 
Heb het ook maar even doorgelezen en zie dat er inderdaad weinig videoformaten worden 'ondersteund'.
Maar gisteravond heb ik het nog wel even uitgeprobeerd, mkv speelt die ook probleemloos af, ga de rest, ondertitels enzo vanmiddag maar even uitproberen.

Maar hoe zet jij dat dan precies op? Dat je met je mediaplayer films afspeelt van je pc?
Via thuisnetwerk? Misschien dat dat toch makkelijker is, aangezien ik ook een mediaplayer heb :)
Had het voorheen ook geprobeerd, maar wou ik dan bij m'n bestanden,
vroeg die om een net user id en wachtwoord, heb daar toen ook een topic over geopend, stappen gevolgd maar kwam er nog niet uit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan