Via Hamachi naar internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pity123

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
592
Hoi,

Een vriend van mij wil graag minecraft server draaien, maar hij mag niet port forwarden, dus gebruikt hij Hamachi. Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld via een Hamachi verbinding dit te doen:

van:
PC van vriend -> Hamachi <-> Hamachi -> Mijn pc

naar:
PC van vriend -> Hamachi <-> Hamachi -> Mijn pc -> Internet

Dus als iemand moet verbinden via de minecraft server, dat die via mijn IP-adres verbind.

Groet,
 
Hallo,

Hamachi is eigenlijk een soort peer-to-peer netwerk dus bijv..

PC van Vriend <-> Hamachi <-> Jou PC..

Jij gaat een bestand delen dat gaat zo:

Jou PC > Hamachi > Stuk internet > vriend pc.

Alleen werk hamachi op een NAT(Network Adress Translation) dus zet hij het 25.x.x.x adres om.. Naar een adres van de hamachi verbinding.. Maar het gaat wel via het internet. Omdat jullie over het internet gaan.

Alleen bij Minecraft gaat het via het IP waardoor je geen poort hoeft openen in de router.. Want voor Minecraft lijken jullie in het zelfde netwerk.
 
Maar, ik wil dus dat iemand ZONDER hamachi kan verbinden. Zonder dat hij mag portforwarden.
 
Hallo,

Dat zal niet gaan want in een router staan de poorten zo.

Alles open van jou uit open maar naar binnen staat alles dicht tot jij ze gaat forwarden.

Dus is hamachi een goede... Want daar hoef je geen poort te openen. alleen maar een netwerk groep maken en daar het IP van de server kopieren en in Minecraft plakken
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriend mag niet port forwarden, en ik wel. Dus, en dan gaat het via een verbinding via mij.
Zou het niet mogelijk zijn om via een VPN dat te doen? Ik heb namelijk een Ubuntu Server waar een VPN server op staat.

Groet,
 
Hallo,

VPN is alleen wat langzaam.. Wat je ook kan doen is een DDNS maken voor de router en die naam geven aan je vriend en die geeft ze weer door aan zijn vrienden waar hij mee wilt spelen.
 
Voor welke router? Mijn of van mijn vriend? Want mijn vriend kan niet in de router, dat heeft zijn vader geblokkeerd.
 
Als ik bijvoorbeeld een VPN server draai, en mijn vriend verbind en draait minecraft server en ik port forward, kunnen dan andere mensen erop?

Dus zo:

Vriend PC <-> Internet -> mijn VPN -> Internet
Dus als een soort "tussenstation".

Groet,
 
Nee, zo werkt dat niet.
VPN werkt als volgt:
Vriend PC -> Internet -> VPN -> jouw PC -> evt. Jouw lokale netwerk... maar hij kan niet via de VPN op jouw PC surfen op jouw internet verbinding.

Dan ga je dingen als LogMeIn gebruiken.
Dan kan hij de controle overnemen van jouw PC en surfen via jouw PC alsof hij er zelf achter zit, terwijl hij 50km verder op zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan