beste instelling van het db ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
132
Wat vinden jullie beste instelling bij gebruik van het progje mp3gain? Standaard staat dit op 89db maar ik zet het al jaren op 100 :confused:

Doe ik hier de kwaliteit dan naar beneden of hoe zit dit nu juist... ??
 
Doet niks met kwaliteit.
Alleen met volume. (100 is dus luider...)

Nog even ter aanvulling.
(Uit de help van Mp3Gain)

De standaardwaarde is 89,0 dB, omdat de meeste mp3's niet clippen op dit volume.
("Clipping" betekent dat wanneer het mp3-bestand wordt gedecodeerd door de speler, een deel van het geluid te luid zal zijn.
De speler zal deze "clippen" zodat ze niet meer bedragen dan de maximaal toegestane waarde.
Dit clipping veroorzaakt een soort van ruwe, 'krassend' geluid bij luide delen van de song.)
Als de meeste van uw mp3's van moderne cd's zijn, dan kun je misschien het doelvolume hoger zetten zonder dat er clipping in uw bestanden ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Dank U voor deze info :thumb: ! Als ik het goed versta toch best "oudere" mp3 bestanden die ik vroeger heb gedownload best niet TE hoog bijwerken...
 
Helemaal goed. :)

Beter nog, geen TE hoog bijwerken. (Mp3Gain zorgt dat ze gelijk volume hebben) meer volume kun je beter door de knop verder open te draaien halen. (Zonder risico dat bron geclipped is.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan