Gedeelde schijf maken Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
832
Heeft iemand een tutorial over hoe je een gedeelde schijf maakt, met hoe je gebruikers toevoegd, werkgroepen doet, etc.?

Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd, anders hoor ik het graag!
 
Hallo ramshield. Teveel om te typen. :d

Dit is de deling een workarround. Klik

Gebruikersgroepen. Klik

En hier de groepjes. Klik

Ik hoop dat je er voldoende aan hebt en ik wens je succes met alles. ;)
 
Die tweede volg ik niet, dat menu kan ik niet vinden (ikzelf gebruik Windows 8 namelijk). Maar wat mij dus niet lukt, mijn zusje zit in dezelfde werkgroep, maar ik kan die PC niet vinden. Hoe moet die bijvoorbeeld toegevoegd worden? Ik heb al een groep gemaakt, even familie genoemd...

EDIT: Ik kan wel vanaf mijn PC bij m'n zusje komen, maar andersom niet, omdat ze niet de juiste rechten heeft of iets dergelijks? Als ik mijn computernaam invoer (ik heb geen wachtwoord) dan zegt ie dat ze geen machtigingen heeft (of geen rechten).

Ik kan mijn schijf ook niet delen met haar, ik weet niet hoe ik haar PC toe moet staan bij mijn schijf te komen...
 
Laatst bewerkt:
Ik keek nog een voor windows 8, kennelijk geldt dit net als windows 7. Rechts op die pagina staat een pijltje zag ik en klik er maar eens op dan kun je de zelfstudie op je gemak eens volgen en actie uitvoeren. Ik hoop voor je dat dit lukt. Groet Manamana. Klikje.

Thuisgroep werkt alleen als delen via het netwerk is ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Ha, gelukt! Zonder gebruikers of iets dergelijks...

Is het mogelijk precies in te stellen welke gebruikers welke map mag aanpassen, want voor zover ik weet kan ik verder geen gebruikers toevoegen:

1AVeF.jpeg
 
"Er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer"

Maar ik wil dan ook geen bibliotheek delen, maar een schijf, met rechten en gebruikers...
 
Heb je onderin de hele pagina met de linkjes doorgespit anders zou ik het ook niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan