Gelijkwaardig Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geand271

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
18
Hallo beeldbewerkers,

Sedert enkele jaren werk ik met Adobe Photoshop 7.
Dit programma draait op 32bit.
Heb nu Windows 8 met 64bit en hiermede kan ik Adobe Photoshop 7 niet meer gebruiken.
Heeft iemand onder jullie een idee welk programma ongeveer gelijkwaardig is aan mijn gekende Photoshop 7.

Met vriendelijke groeten,

Geand271
 
Jij zal Photoshop Elements bedoelen ?

Photoshop zelf is nu een CS6 versie van en is toch van een andere orde zowel qua mogelijkheden als prijs.

Ik moet eens kijken want er zal toch ook wel een 64 Bits versie van Elements zijn neem ik aan.

Edit: Inmiddels zit Adobe al op versie 11 en ben je voor de Full version voor 100,- klaar. Je kan hem ook eerst proberen.

http://www.adobe.com/nl/products/photoshop-elements.html
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik berdoel hierbij wel degelijk Photoshop 7, dit programma bestaat al verschillende jaren en was de laatste van die reeks. Mijn eerste lessen over Photoshop was met Photoshop 5, nadien heb ik me deze nr 7aangeschaft.
Nodien is Adobe met de verschillende versies "Elements" en "CS" gekomen de ene al duurder dan de andere.
Hetgene ik graag wou weten is welk programma is momenteel zowat gelijkaardig met Photoshop 7 van voorheen en dit onder 64bit

Alvast mijn dank bij voorbaat.

Geand271
 
Dan blijf ik bij mijn antwoord.
Ben zelf fanatiek fotograaf en mijn mening is dat er geen programma is welke gelijkwaardig is aan PS.

Persoonlijk zou ik in jou geval gewoon overstappen op een CS versie. Ik zou hoger dan 4 gaan zitten. Zelf gebruik ik nu nog CS5 maar ga binnenkort overstappen op CS6.

Ik zal vanmiddag even voor je zoeken want ik neem aan dat de prijs je dwars zit wat logisch is natuurlijk maar er zijn bepaalde legale licenties te verkrijgen tegen een lagere prijs.

Anders moet je even naar Gimp kijken, is eventueel een alternatief.
 
Stand van zaken

Ik heb Elements 11 uitgeprobeerd en deze bevalt me helemaal niet, is niet te vergelijken met Photoshop 7 die ik hen.
De CS 5 en 6 versies zijn me véél te duur, dat is voor proffesionelen !µ
GIMP gedownload en die geeft me wel voldoening maar heb te weinig tijd gehad om deze wat grondiger uit te proberen, is ook van een andere aard.
Gimp heb ik nu op Vista (32bit) staan, is deze versie ook geschikt voor 64bit ?

Geand271
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan