Amazing Slowdowner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
82
Hallo,

Namens mijn moeder plaats ik deze vraag. Ze gebruikt het programmaatje Amazing Slowdowner om zo mp3 bestanden langzamer af te laten spelen en
waarbij de liedjes ook nog herkenbaar blijven (dat ze dus niet zoals met pitchen dat ze toonhoogte lager wordt als je het langzamer afspeelt). Maar
nou loopt het programma vast bij ongeveer 1 minuut van het afspelen van het liedje. Het programmaatje is het probleem niet want die werkt op een andere computer
wel zonder problemen. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ze heeft een 17 inch laptop met een T4400 processor en volgens mij 4 gb aan ram geheugen. Zowel als op de laptop of computer staat windows 7 home premium.
 
Beste Huxley,
Dat ligt aan de beperkingen van het Shareware principe dat dit programma ingebouwd heeft gekregen.

Shareware betekent dat het vrij is om door te geven maar dat het dan niet helemaal functioneel is. Een uitprobeer versie dus. Soms worden de voorwaarden met een update aangepast. Dan heb je zomaar een andere versie. Dit kan ik niet beoordelen maar wees er op verdacht.

Voor CD's betekent dit dat je de eerste twee nummers kunt afspelen ECHTER: bij muziekbestanden vanaf de computer zoals MP3's kan je slechts 1/4 afspelen. Hier loop je waarschijnlijk onverwacht tegenaan.

Een manier eromheen is misschien om vier dezelfde MP3's te verbinden tot één. Anders CD's branden met slechts vier nummers. Ja, of registreren wanneer het programma bevalt. Hier onder is de letterlijke tekst uit de voorwaarden. Met vriendelijke groet. Alfred


"Note: The unregistered version of Amazing Slow Downer is restricted to play the first two tracks of a CD and the first quarter of an audio file (Wave, MP3 etc). After paying you will receive instructions that converts the program to a full version without limitations."
 
Hallo Alfred,

Het gaat hier wel om een geregistreerde versie. Dus dat moet het probleem niet kunnen zijn.
 
Dat is goed, inderdaad. Er zijn alleen wel bijzondere instructies in het bijgeleverde tekstbestand om het programma te unlocken én het moet afgesloten en opnieuw gestart worden.

Ik zou het programma opnieuw downloaden en installeren en in het pad wat wordt opgegeven dus: D:\Program Files\Roni Music\Amazing Slow Downer. Registreer het dan zonder eerst het programma te openen of een nummer af te spelen.

Controleer anders of het geïnstalleerde programma niet een al oudere versie betreft, dat Windows 7 nog niet kent, door in het menu Help voor "About" te kiezen. Hier staat het versienummer plus voor welke Windows versies deze dient. Bij XP/Vista moet misschien een andere versie gekozen worden omdat ik denk dat updaten niet genoeg is.

Veel dergelijke programma's slaan gegevens op in het wisselbestand van Windows dat ook wel Virtueel Geheugen wordt genoemd. Wanneer dat niet groot genoeg is en Windows zou het moeten vergroten dan kost dat tijd en inspanning waardoor programma's stoppen. Stel het Virtuele Geheugen groot genoeg in en het maximale even groot als het minimale. Groot genoeg is: drie maal het geheugen tot ongeveer 2 of 3 Gigabyte (2.000 Mb). Je vindt dat bij Configuratiescherm > Systeem > Systeemeigenschappen > tabblad Geavanceerd > Prestaties > Geavanceerd > knop Wijzigen. Dat is bij Vista tenminste.

Na alles te hebben geprobeerd zou je contact op kunnen nemen met Rony Music via http://www.ronimusic.com/index.html en de knop Contact onderaan.
 
BikerBill64:
Vragensteller heeft hierin geïnvesteerd en wil dit werkende krijgen. Het is te begrijpen dat Windows Media Speler slechts drie afspeelsnelheden kent en de toonhoogte veranderd, dat noemen ze "pitch." Bovendien klinkt de muziek en spraak dan haperend en duidelijk alsof het wordt tegengehouden.

Amazing Slowdowner is best een heel erg leuk programma wanneer je bedenkt dat van veel artiesten hun nummers veel te snel zijn om nog voor je plezier te beluisteren. Wanneer je een plaat koopt dan kan je een nummer waar je anders nooit naar zou luisteren mooi verbeteren en toch interessant maken. Hiermee verander je het nummer echt onmerkbaar. Je kunt deze effecten automatisch toepassen op nummers die je afspeelt en bestanden er ook nog mee opslaan.

Kunnen we verder bij het onderwerp blijven?

Wanneer ik niet zwaai, dan ben ik het niet die rijdt.
 
Alfred 2:
Wellicht voor meerdere Helpmij bezoekers goed om te weten hoe ze dit kunnen doen zonder hiervoor Slowdowner aan te schaffen. (Het was maar een tip.)
Jammer dat je niet de moeite hebt genomen om naar de link te kijken en het eventueel zelf te proberen.
WMP kan n.l. (Naast "langzaam", "normaal" en "snel") ook d.m.v. een schuifbalk vrij ingesteld worden.
Ook de pitch veranderd niet. (alleen de snelheid.)

@ Helpmij bezoekers welke denken: he, dat wil ik ook wel.
Met een gratis programma als Audacity kun je ook je bestanden laden de tempo (zonder de pitch) aanpassen en opslaan.

@Huxley, vervelend dat het niet goed werkt. Maar zoals je kunt lezen zijn er ook ander mogelijkheden om de gewenste resultaat te bereiken.
En anders natuurlijk de geweldige sugesties van Alfred 2 proberen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan