Codecs

Status
Niet open voor verdere reacties.

djos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Berichten
3
Hoi, Ik heb met mijn gsm (nokia music 5000) heel wat filmpjes gemaakt. Die komen op de PC als .mov filmpjes. Ik wil die filmpjes nu terug aan elkaar zetten met windows movie maker, en die vraagt om .avi formaat. Die mogelijkheid heb ik gevonden op het internet en al die filmpjes heb ik nu in het dubbel, waarvan ook dus .avi. Ik start dus windows movie maker op en importeer de gewenste filmpjes, maar dan krijg ik onderstaand bericht. Nu zit ik dus vast. Mijn vraag is dan ook of iemand hier raad mee weet?
Alvast bedankt.

Het bestand D:\Eigenaar\Mijn documenten\sym 2\Video 1.avi kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.
 
IK heb hier geen ervaring mee, maar weet wel dat zo'n beetje alles af te spelen is na het installeren van k-lite codec pack.
 
Bedankt voor uw antwoord, maar de filmpjes afspelen is helemaal geen probleem. Ik wil ze terug aan elkaar zetten zodat ik ze op een stick kan zetten en als één lang filmpje kan laten afspelen in de club. Anders moet je constant de aparte filmpjes selecteren. Voor mij gaat het dus over het onderste codec probleem.
Dank u
 
Verplaatst van "Overige software" naar "Beeldbewerking"
 
Hoi djos,

Zo'n gsm (nokia music 5000) is dat nou een telefoon'tje, dan zal zal daar wel niet zoveel ruimte op zijn filmpjes.
En dat is nou wat er met een codec wordt gedaan, hij maakt van een groot orgineel video bestand een klein video bestand en de kunst daarbij is dan een zo hoog mogelijke kwaliteit van de video te houden.
Daar zijn codec's voor ontwikkeld als de H.264 codec voor video en de AAC codec (Advanced Audio Coding) en die worden onder andere in een container bestand gebruikt MP4.
De MOV bestanden net als de MP4 bestanden worden dan ook gebruikt met QuickTime van Apple.
En waar de windows movie maker van Microsoft dan ook mee om kan gaan.
Het probleen van een AVI is dat die geen AAC kan hebben en de MP4 dan wat beter is.
Dus waarom zou eigenlijk het je zelf wat moeilijker gaan maken met AVI ?
 
Wel heel eenvoudig, omdat Widows movie maker niet werkt met .mov bestanden of filmpjes. Uiteraard heb ik geprobeerd om die "originele op mijn PC overgezette filmpjes" op de normale wijze aan elkaar te zetten. Maar omdat Windows movie maker aan gaf dat "het" geen .mov kon verwerken, heb ik ze omgezet in .avi. Maar het probleem kwam dan zoals aangegeven in mijn start mail.
idd, een gsm is een mobieltje....:rolleyes: waarvan je het geheugen kunt uitbreiden tot 16Gb, wat ik ook gedaan heb. Dat geeft dan de mogelijkheid om 1u30 te filmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan