wat is het beste programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Kan iemand mij advies geven welk programma uit de lange lijst bij Helpmij ik het beste kan gebruiken voor het volgende.
ik wil het geluid van bijv een cd/mp3 voorzien, zeker in de stille ogenblikken van het geluid van de branding van de atlantische oceaan of een ander oceaan.
Dus gewoon een permanente laag in het cd geluid aanbrengen. Het is bedoeld voor iemand met geweldig oorsuizen en ik wil zien of dat het suizen verlicht.
bij voorbaat dank voor advies
vr grt
tom
 
Ik gebruik voor geluidsbewerking altijd Audacity.
Of het 'het beste' programma is hiervoor weet ik niet.
 
Maar is dat een programma dan kan m wat ik heb beschreven

Ik zeg dat omdat ik dat in eerste instantie na het lezen van de forums bijnhelpmij had gedownload, zag toen dat ik maar twee sporen kon plaatsen voor links en recht geluid en niet meer audio kon importeren, vandaar. Ik het het vanavond weer verwijderd en dus maar de vraag geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kon maar twee sporen importeren?
Volgens mij kun je zoveel importeren als je wilt in audacity...
 
Oh
Na een tijdje prutsen kwam ik niet verder dan twee sporen.
Ik zal het morgen opnieuw installeren en kijken of er meer sporen te maken zijn.
Dank voor aanwijzing.
Ik laat nog van me horen.
Vr grt
Tom
 
Hallo Tom,

Als je een audio bestand hebt geopend in Audacity moet je de volgende "importeren" (niet openen).
Dan zal deze als extra spoor(en) in je project geopend worden.

En exporteren om als een mix op te slaan.
 
Bikerbill64 en joz1,
Ik probeer in audacity na het openen van een bestand via importeren een twee set sporen te krijgen. Dat blijkt niet mogelijk. In de menu opties blijft alles grijs en niet te activeren.
Ook kan ik nergens iets vinden om een tweede opgeslagen mp3 bestand onder het bestaande te openen, waardoor ik kan samenvoegen.
Wat gaat het mis, denken jullie?
grt
tom
 
Windows, mac?
Wat gebeurd er (als je windows gebruikt) als je in Audacity op Ctrl + Shift + I drukt? (Op je toetsenbord)
 
met het indrukken van ctrl shift I kreeg ik geen reactie. Maar ik ben verder gegaan met een schone start. In die leercurve bleek dat dat als ik dus een muziekstuk had binnengehaald ik zonder problemen volgende audio fragmenten kon importeren. Dan kreeg ik wel steeds opnieuw twee sporen gestapeld erbij. Als ik het probeerde aan te slaten sluiten bij een bestaand muziekstuk dan werd er als een laag overheen gezet. Dus bij het proefafspelen had ik drie liedjes van bob dillan doorelkaar en dan ook nog eens de branding van de stille oceaan.
Ik heb toen bij een nieuwe start 10 muziekstuken onder elkaar die ik afzondelijk met knippen en plakken achter elkaar kreeg. Alleen toen ik het als een mix wilde exporteren ging het mis. de mp3 oceaan , afkomstig van een cd ging apart als een wav in de export en later apart de aan elkaar gelaste muziekstukken. Waar het misgaat? Ik ben er nog niet achter.grt
tom
 
Tom, Bij exporteren (Geen meervoudig) van multitracks krijg je een scherm met aan de linkerkant je sporen en rechts je kanalen (2 bij stereo)
Je zult hierin aan moeten geven (klikken op blokken welke naar elkaar toe moeten) welke spoor naar welk kanaal moet.
Deze worden dan bij elkaar gemixed.
Met de <-> knop kun je sporen bewegen over je project.

http://www.gaclrecords.org.uk/audacdut.pdf
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bikerbill64,
we gaan het proberen. Nog een vraag: ik had alles omgezet naar mp3 om het dan in te lezen in audacity. Hoe krijg ik het gemixt geexporteerd naar een mp3 speler als een mp3, want de ervaring was dat het werd omgezet van mp3 naar wav bij het exporteren.
grt
tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan