Films downloaden en tot 1 bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra1969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ben een newbie hier dus hoop dat ik op de juiste plaats zit (zo niet dan hoor ik het graag).

Ik heb diverse films via torrent binnengehaald maar de meesten zijn onderverdeeld in diverse .bup, .ifo en .vob-bestanden. De film is dus opgeknipt in meerdere delen. Nu bekijk ik de films op mijn laptop dus dat is op zich geen probleem maar nu wil ik er een nederlandse ondertiteling bijplakken als die niet bijgeleverd wordt. Ik heb al begrepen dat als het srt bestand dezelfde naam heeft als de film het dan moet werken maar ik zit dus met 2 of meer stukjes film dus hoe werkt dat dan? Lijkt mij dat ik die 2 of meer filmbestanden (vob's) tot 1 bestand moet maken maar geen idee hoe dat werkt.

Is er iemand die hier een duidelijke stap voor stap handleiding voor heeft?

Ik ben al bezig geweest alle vob-bestanden naar avi om te zetten en dan al die losse avi-bestandjes aan elkaar te plakken maar dan wordt de hele avi-file zo groot dat dat niet meer op de laptop past (film was nog niet op 1/4 deel en het bestand was al 58GB!) dus dat leek me niet de juiste oplossing.

En............als ik de films ooit op een dvd-schijfje wil branden, hoe werkt dat dan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want kan de film best in het Engels bekijken maar je mist toch altijd wat en dat vind ik jammer.
 
De truuk: zet de losse bestanden eerst om naar een ISO-image met het gratis programma ImgTool Classic, en brand dat image vervolgens op dvd met het gratis programma ImgBurn. Gebruik deze download & handleiding van ImgTool Classic.
Een image maken van losse video-dvd-bestanden
 
Die verschillende bestanden zijn de layout van een DVD.
Als je dubbelklikt op het bestand VIDEO_TS.IFO zal de film als een normale DVD worden afgespeeld.
Het branden van een DVD hiervan kun je o.a. doen met het programma CDBurnerXP
http://cdburnerxp.se/

Kies in het hoofdmenu voor een maken van een video DVD.
 
Met freemake kan je de vobfiles converteren naar divx(avi) de avi wordt afhankelijk van de gekozen bitrate ca 1.5gb groot.
Gebruik dan die avi met de srt files in combi met dvdflick om er weer een dvd van te maken. Dit is momenteel voor zover ik weet de snelste oplossing. Srt inzetten in kant en klare dvd bestanden vergt veel meer aandacht en tijd.

BTW Welkom op helpmij.nl:thumb:
 
Oke bedankt zover. Snap nu waarom ik de films die ik dacht MET ondertiteling gedownload te hebben ZONDER ondertiteling zag.

Ga overmorgen wat DVD's kopen en dan proberen wat films te branden, zal nog laten weten of me dat ook gelukt is.
 
Je kan eventueel ook een srt sub van de juiste film zoeken, vlc mediaplayer installeren de eerste vob bestand openen met vlc mediaplayer rechtermuis button srt toevoegen en dan speelt hij de volledige film af met de subtitles, ook kan je zodra je de bestanden in 1 map hebt gezet al deze bestanden op dvd branden en dan kan je hem afspelen op de dvd speler en via de afstandsbediening de subtitles aanzetten
 
Laatst bewerkt:
Ja het is gelukt. Ben nu bezig met freemake de films om te zetten naar avi en brandt ze dan met CD Burner XP op een schijfje. Op deze manier passen er meestal meerdere films op 1 schijfje en mijn dvd speler kan ook avi lezen dus wat mij betreft is dit probleem opgelost.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan