Netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RE86

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Berichten
9
Ik zal eerst even een korte omschrijving geven van hoe mijn netwerk is opgebouwd. Mijn internet begint met een Comtrend (tele2) modem. Vanuit dit modem heb ik een kabel naar mijn time capsule. Vanuit de time capsule is de rest van mijn netwerk opgebouwd. Tevens loopt er vanuit mijn modem een kabel naar mijn tv kastje van Tele2.

In mijn netwerk heb ik onder andere de volgende apparatuur:
- PC draaiend op windows XP (bekabeld op time capsule aangesloten)
- HP draadloze printer (via wifi op time capsule aangesloten)
- Ipad (via wifi op time capsule aangesloten)
- Iphone (via wifi op time capsule aangesloten)
- Yamaha receiver ( bekabeld op time capsule aangesloten)

In principe is alles dus aangesloten op mijn time capsule, die bedraad aangesloten is op mijn modem.

Tot op heden had ik, en anderen die op bezoek kwamen hier geen problemen mee. Alles werkte naar wens, ook als andere mensen met wifi apparatuur over de vloer kwamen, zowel Windows laptops als Macbooks.

Nu is het zo dat is sinds afgelopen week een laptop heb, ook draaiend op Windows XP. Als ik de laptop in het netwerk aansluit, dan gooit hij mijn netwerk er na ongeveer een minuut compleet uit. Dit gebeurt als ik hem op mijn time campsule, maar ook als ik hem rechtstreeks op mijn modem aansluit (Zowel via Wifi als via een kabel). Ik start het netwerk dan opnieuw op door de kabel van mijn modem er ongeveer een minuut uit te halen.
Nu heb ik al even lopen zoeken op internet, maar ik kan nergens vinden wat nu het probleem is. De laptop heb ik ook in een ander netwerk getest, zowel via wifi als kabel, en daar waren helemaal geen problemen.

De instellingen van mijn laptop zijn als volgt:
- Automatisch IP adres laten toewijzen
- Automatisch DNS-serveradres laten toewijzen

Wie o wie weet wat het probleem is?
 
wat bedoel je precies met "gooit mijn netwerk eruit"? Ik begrijp het als dat geen enkel ander toestel nog op Internet kan?
1/Van waar komt die laptop?
2/Heb je die volledig gescand op virussen en andere ongewenste toestanden?
3/Staan alle service packs en updates erop?
4/Doet het probleem zich ook voor in Safe mode?
5/al eens gekeken in de logs van de time capsule?
6/ al eens gekeken in de windows event en security logs vd probleem machine?
7/ Heb je bepaalde mac-filtering aangezet in de capsule?
 
Ik bedoel met 'mijn netwerk eruit gooien', dat mijn netwerk compleet dood is. Zelfs het TV kijken werkt niet meer. De lampjes op mijn modem branden nog wel. Nadat ik het modem opnieuw opgestart heb, en mijn laptop uit het netwerk heb gehaald, werkt alles weer normaal.

Inmiddels ben ik weer een stapje verder. Ik las je voorstel om in veilige modus eens te kijken. Net eventjes gekeken, en nu werkt alles wel gewoon. Zelf heb ik niet heel veel verstand van dit soort dingen. Wat raadt je me aan om te doen? Misschien opnieuw de drivers installeren?


1/ De laptop komt van het bedrijf (geen ICT bedrijf) waar mijn vader werkt. Daar hebben ze de hele laptop opnieuw geinstalleerd voordat ik hem kreeg.
2/ Op het moment dat ik hem kreeg stonden er geen bestanden op. Dus denk niet dat er virussen op zitten, laptop werkt namelijk wel in een ander netwerk.
3/ Betreft een officiele Windows XP, en heb in een ander netwerk alle service packs erop geinstalleerd. Staat Windows XP professional, versie 2002, service pack 3 op.
4/ Probleem doet zich niet in de safe mode voor

Denk zelf dat het niet een beveiligingskwestie is, aangezien hij bekabeld op het modem ook niet werkt. Daarnaast werkt de laptop wel in de safe mode.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik heb net nog eventjes via Malwarebytes de laptop gescand, geeft aan dat er geen geïnfecteerde bestanden op de laptop staan.
 
Probeer dit eens:
Download winsockfix op je laptop.
Laat dit draaien.
Start daarna je laptop opnieuw.

winsockfix
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net Winsockfix geinstalleerd, maar helaas:(.... Het werkt nog steeds niet
 
je had toch wel "veilige modus met netwerkmogelijkheden" geselecteerd?
Ook vraag 5, 6 en 7 eens bekeken?
 
Ik had inderdaad veilige modus met netwerkmogelijkheden geselecteerd. Toen werkte het perfect.
Aangezien ik nog weinig bijzonders op de laptop had staan, bedacht ik mij om systeemherstel te doen. Na systeemherstel werkt alles wel perfect, en kan ik nu vanaf de laptop dit posten.

Probleem is dus opgelost! Allemaal bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan