default gateway offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2002
Berichten
302
Ik heb sinds een paar dagen een homeplug set op mijn pc.
Dit vanwege een plaatseing van een modem ergens anders in huis ivm 3 in 1 ppakket van ziggo.
Daarom heb ik een homeplug set gekocht.
Als het werkt dan is de verbinding prima. Maar eens in de paar uur gaat het mis.
Dan krijg ik de melding Default gateway appears to be off line.
Na enekel minuten doet die het dan weer.
Dit is aardig irritant.
Wie kan mij aangeven hoe ik dit kan oplossen
 
wat is het merk en type van homeplug en beschrijf eens hoe je netwerk is opgebouwd of maak er een schets van. Wat is het merk en type van modem/router enz..
Welke windows draait er op de pc aangesloten op de homeplug? Gebruik je de recentste drivers voor je netwerk adapter? Werk je met een dynamisch of vast ip-adres op die pc?
 
netgear xav 5004 en xav 5001

signaal komt via kabel en versterk bij modem
van modem naar xav 5001 die in stopcontact zit
dan stopcontact naar xav 5004
rj45 kabel van xav 5004 naar modem computer

windos xp

alles met de meest recente drivers
 
merk en type van modem en/of router mis ik nog. Zijn er meerdere apparaten waarmee je het internet op gaat naast die pc?
 
merk en type
netgear xav 5004 en xav 5001



ja maar die staan op de wifi van de modem
 
homeplug merk en type heb je me gegeven maar nog steeds niet het merk en type van je internet modem? Daar kan het probleem zich ook situeren. Er zit maar 1 pc op de XAV5004 aangesloten toch? En op Lan-poort 1?
Zijn die homeplugs op dezelfde stroomkring aangesloten (zelfde zekering), of via een verdeelstekker?
 
modem
cisco EPC 3925
zelfde stroom kring weet ik niet zeker, ziiten op verschillende groepen
maar in ieder geval niet via een verdeelstelkker
 
zou toch eens proberen om die in een ander stopcontact te plaatsen en zien of het probleem zich dan ook voordoet. Als er een zware verbruiker op die kring zit, denk koelkast of zo die op geregelde tijdstippen aanslaat. Zit er een regelmaat in de verbreking (je schreef "eens in de paar uur"). Anders moet je op het moment dat de verbinding wegvalt eens kijken in de router logs of daar iets te zien is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan