router achter hub werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djtintel

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
55
Hoi

Ik heb een vraag/probleem

ik probeer draadloos verbinding te maken met de netgear wnr834b v2 deze staat op de eerste verdieping verbonden met een ethernet kabel aan een hub de sweex sw008 in de woonkamer
aan gezien ik ook nog een aantal ethernet kabels in de woonkamer heb
heb ik een hub verbonden met de modem
maar ik heb een probleem dat de laptop de netgear wel ziet maar dat ik geen internet verbinding heb

wie kan mij helpen met een oplossing want ik heb geen idee meer

bvd arjan
 
als je de laptop met draad aansluit op de netgear doet het internet het dan wel?
 
En je hebt via die hub aan de modem wel internet dan op de andere aparaten in de woonkamer? dat zou knap zijn door de divers mac adressen.
Wie is je ISP dan?
 
Die Sweex SW008 is geen hub maar een switch.
Dat maakt voor jou geen verschil maar zeg ik maar even voor de duidelijkheid.
 
re

hoi ja de andere pc,s werken wel via die sweex
ik zal na het eten even kijken of ik bedraad wel internet heb op de laptop
gr arjan
 
Eerst maar eens informatie verschaffen hoe de inrichting/configuratie van de router eruit ziet die in de huiskamer staat en de router op de eerste verdieping (=netgear).
[Je hoeft verder niet in te gaan op de switch, want die speelt (als hij gewoon in orde is) geen verstorende rol in je thuisnetwerk.]
Oftewel:
a. Geef ons de inrichtings-informatie van de router(-modem) die op de begane grond staat en die (via de sweex) verbonden is met de netgear. Daarvoor moet je (natuurlijk) inloggen op de 'website' van de routermodem die beneden staat. Geef ons vooral de LAN informatie (=lan ip-adres, subnetmasker, DHCP server aan/uit, welke reeksen stelt de DHCP server beschikbaar etc.)
b. Geef ons de inrichtings-informatie van de netgear. Daarvoor moet je (natuurlijk) inloggen op de 'website' van de netgear. Geef ons de WAN/Internet informatie (=WAN/Internet ip-adres, manier van verkrijgen van dat adres (DHCP/Automatisch/Dynamisch of vast ingesteld)) en de LAN-informatie (=lan ip-adres, subnetmasker, DHCP server aan/uit, welke reeksen stelt de DHCP server beschikbaar etc.)
Meld ook via welke aansluiting de netgear bedraad verbonden is met de sweex: 1 van de 4 LAN/switch poorten of de ene WAN/Internet aansluiting.

Twee mogelijke problemen waar ik bij je verhaal aan denk (te verifieren door de informatie te geven zoals hierboven gevraagd) zou zijn dat:
a. De netgear via zijn WAN/Internet kabel verbonden is de met de sweex. Daarbij heeft de router(-modem) beneden op de LAN kant hetzelfde netwerk als de netgear op diens LAN kant. Omdat de LAN kant van de router-modem beneden dan de WAN/Internet kant is van de netgear zou de netgear op dat moment zowel op zijn LAN als WAN kant hetzelfde netwerk hebben. Op die manier wordt er niets gerouteerd, en heb je dus 'geen internet' via de netgear: Voor routering moeten op de twee kanten van de netgear twee verschillende ip-netwerken bestaan.
b. Een link probleem van de router-modem beneden en/of de netgear met de sweex switch. Dat kunnen zo afleiden als er geen ip-adres is toegewezen aan de WAN/Internet kant van de netgear, want dan is de verbinding (via 2 kabels en de sweex) vanaf de netgear naar de router-modem beneden verstoord.

Tijs.
 
Ik had een keer met Ziggo een foutje gemaakt door een switch verkeerd te plaatsen, met als gevolg dat ik 3 IP adressen van Ziggo kreeg.
En als verder gevolg dat ik 5 weken zonder internet zat omdat Ziggo niet meer zo blij met mij was :eek:

Dus misschien is het handig die hub goed neer te zetten met een router ervoor :D

Over verbindingsproblemen: Kijk even wat voor IP's er in je netwerk gegeven zijn, zijn deze allemaal uit dezelfde reeks, en ook uit de juiste range...
 
Laatst bewerkt:
RE: hier aanvullende informatie

onderstaande is van de pc die aan de swits de sweex zit
Naamloos.jpg


hier onder de info van de laptop befestigt met draad een de netgear

infonetgear.jpg

nog meer nodig dan roept u maar

gr arjan
 
Ik ben een beetje 'in het bos gestuurd' door je melding dat er meerdere netwerkkabels beneden gebruikt worden. Ik neem aan dat je daarmee bedoelde dat er altijd maar 1 pc aansgesloten is op de kabels beneden.
Als dat allemaal klopt, dan snap ik ook wat je probleem is: Die pc van je eerste schermafdruk heeft het ene Internet ip-adres 'gekaapt' dat Ziggo beschikbaar stelt. Dat betekent dat de netgear router op de eerste verdieping geen Internet ip-adres krijgt op zijn WAN/Internet aansluiting. Ook in dat geval kan er door de netgear niet gerouteerd worden.

Kijk eens of het mogelijk is om het apparaat van Ziggo als routermodem te gebruiken ipv. puur als modem, zoals hij blijkbaar nu is ingesteld. Heb je dat kunnen regelen en het werkt, dan is het enige waar je op moet letten of de Ziggo routermodem aan aangesloten pc's ip-adressen uitdeelt in de 192.168.1.x reeks (=dezelfde reeks die ook de netgear gebruikt op zijn LAN). Als dat niet het geval is (bijv. het 192.168.2.x of 192.168.178.x netwerk wordt gebruikt), dan is er geen enkel probleem om de ene WAN/Internet aansluiting van de netgear (via de switch) aan te sluiten op de routermodem van Ziggo, en het zou dan gewoon goed moeten werken ook.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
RE: dnties
er lopen 3 etherkabels beneden
1 gaat naar pc in woonkamer
2 naar pc die is aangesloten op de tv
3 loopt naar boven en daar zit nu de netgear aan vast

hoop dat de kabels zo duidelijker zijn
 
de modem is puur een moden en heeft geen router functie
 
Laatst bewerkt:
Je wilt ermee zeggen dat die (door jou of Ziggo) niet in te stellen is als routermodem?
Als dat klopt (en je dus met een pure kabelmodem zit opgescheept), dan zul je zélf een breedband router moeten kopen en inzetten om meerdere computers Internet te geven.
Stel dat je de netgear daarvoor inzet, dan heb je boven natuurlijk weer niets, maar als alle apparaten boven ook een bedrade aansluiting hebben, dan zou de je sweex switch boven kunnen neerzetten...
Een extra (draadloze) breedband router kopen kan natuurlijk ook. Let dan wel weer op dat verhaal dat op beide routers (nieuwe breedband router en je netgeare) niet beiden het 192.168.1.x netwerk als LAN netwerk kunnen hebben, omdat anders de netgear niet routeert.

Tijs.
 
ik zal morgen de cisco van ziggo eens bestuderen ik moet de kerstboom aandekant trekken dus dat word hem nu niet meer

dus morgen maar weer verder

gr arjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan