Sony Handycam op Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lopot

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
7
Hallo allemaal
Ik ben nieuw op dit forum en weet dus niet zeker of ik deze topic in het goede board plaats, sorry.

Ik heb een Sony Handycam DVR-TRV345E, waar nog een cassettebandje in zit. Ik heb hiermee een film opgenomen en wil deze graag op mijn computer met Windows Vista krijgen. Nu weet ik uit ervaring dat dit alleen met Windows XP kan (volgens mij?!). Weet iemand een manier hoe dit wel kan met Vista, een programma of iets dergelijks?

Ik hoop dat er mensen zijn die dit weten!

Met vriendelijke groet, en alvast een fijne jaarwisseling,

Job
 
als je de goede kabel,s hebt dan moet het toch ook op windows vista ?
 
met vista kan het zeker.
de camcorder (mini DV) heeft een firewire uitgang.
zorg er voor dat je pc een firewire ingang heeft en dan kun je het met tal van programma's binnenhalen zoals :
Sony vegas, Magix studio, Adobe elements enz.
bij de sony cam heb je waarschijnlijk ooit het programma Ulead bij gekregen waarmee het ook gaat ( ulead is tegenwoordig Corel)
 
Laatst bewerkt:
Heb je vraag inderdaad even verplaatst.
Mocht je in de toekomst twijfelen of je vraag in de juiste sectie staat dan kan je de moderator even inlichten en die kijkt er dan even naar.

Succes.
 
Djangoleone: Zou je mij kunnen vertellen hoe ik kan zien of mijn pc een firewire ingang heeft?

-Bedankt voor het verplaatsen!
 
Ik heb ook gezien op het internet dat het ook met een DV-kabel moet kunnen, wil ik de video die op het bandje staat importeren naar Windows Movie Maker, of iets dergelijks. Nou hebben we een DV-kabel dus die kan ik als het goed is gewoon op mijn computer aansluiten! Ik hoop dat dit gaat werken. Gaat dit niet lukken kom ik weer terug. Tot nu toe bedankt!
 
met de video en s-video uitgang kun je de camcorder op direckt beelden op je tv laten zien.
opnemen via deze uitgangen naar pc geeft een slechtere kwaliteit en men heeft een analoge capture kaart nodig. (of usb videograbber)

een ander ding is, maar voor jou misschien niet van toepassing, dat deze methode niet door elk capture software wordt ondersteund
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan