Geen apparaten te zien in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Ik heb een netwerk met een Linksys Dual-N Band WRT610N Router.

Als ik met mijn laptop inlog op de 5 GHz verbinding zie ik in de verkenner bij Netwerk netjes al mijn aangesloten apparaten in het netwerk.
Echter, als ik inlog op de 2,4 5 GHz verbinding zie ik helemaal geen apparaten in de verkenner. Niet eens mijn eigen laptop met zijn gedeelde mappen.

Heb ik iets verkeerd ingesteld?
 
Lijkt erop dat je AP Isolation hebt ingesteld op het 2.4 Ghz netwerk. Als dat inderdaad klopt: Geen idee waarom je dat gedaan hebt, want het is niet de standaardwaarde. Zet het af als het nu aanstaat.

AP Isolation zorgt ervoor dat je "niet over de schutting kunt kijken" in de rest van het lokale netwerk, dus dat je alleen Internet toegang krijgt. Is bijv. zinvol voor hotels etc. waar je niet wilt dat een gast die verbonden is kan gaan 'hacken'/rondkijken op andere computers die óók verbonden zijn, dus op de pc's van andere gasten.
Zie pagina 18 en 19 deze handleiding

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even nagekeken en de twee met elkaar vergeleken maar staan beide exact hetzelfde ingesteld.
AP Isolation staat uit geschakeld.

Jammer, had mooi geweest als dit het was
 
Dan heb ik verder geen idee. Hopelijk komt iemand anders nog met wat, of je neemt contact op met Linksys/Cisco.

Tijs.
 
Heb je toevallig nog een idee waar de netwerknaam vandaan komt als je "bedraad" verbonden bent?
Ik bedoel dus niet de naam "LAN verbinding" die je bij de adapter instellingen staat maar daar staat onder ook nog een netwerknaam waarmee je bedraad bent verbonden.
Haalt die dat uit de router? Ik kan het iig nergens vinden in mijn linksyss
 
Doe maar een schermafdruk, want ik heb geen idee wat je bedoelt.

Tijs.
 
Kan op verschillende manieren bij je komen:
a. Inderdaad via de (DHCP-, DNS en naaminstellingen) van de Linksys
b. Ingesteld in de DNS-instellingen van de pc. Tabblad DNS nadat je de knop Geavanceerde instellingen hebt geklikt in de Eigenschappen van Internet Protocol TCP/IP IPv4 van de draadloze verbinding.

Tijs.
 
Als je deze 2 instellingen bedoeld, daar zie ik niks van de netwerknaam staan.

4-1-2013 11-05-28.jpg4-1-2013 11-08-18.jpg
 
In de pc lijkt het niet te zitten, dus moet het, m.i., liggen in de Linksys
Kijk op het status-scherm en bij het LAN en DHCP instellingenscherm van de Linksys voor (hopelijk) een verklaring.

PS: Heb je die Linksys nieuw gekocht of tweedehands?

Tijs.
 
Zie hier dat ene The Frix óók een WRT610N heeft/had. Toeval???

Tijs.
 
Haha toen had ik een probleempje met draadloos printen.
Het betreft daar dezelfde router die ik toen NIEUW gekocht heb.

Maar ook bij status zie ik de naams verwijzing niet staan:eek:
 
Gegeven "Frix" moet het een instelling zijn die jij hebt aangebracht [het is echt allemaal té toevallig :p]

Evt. kom je even op de de Helpmij chat, zodat ik even kan meekijken met Teamviewer waar die instelling vandaan komt.

Tijs.
 
GEVONDEN!!

Toch op de computer. één klik hier op het huisje en je kan het aanpassen:shocked:
Bedankt voor de hulp in ieder geval.

4-1-2013 11-43-44.jpg
 
Ah. :) Mooi dat je het gevonden hebt.

Helaas is daarmee niet je originele probleem opgelost...

Tijs.
 
Nee, het orinele probleem blijft en dat vind ik wel vervelend want daar snap ik echt niks van...:eek:
 
stomme vraag waarschijnlijk maar kan het iets te maken hebben met netwerk profielen? De netwerk detectie kan per profiel ingesteld worden.
en kunnen al jouw apparaten dual band aan?
 
Dat is helemaal nog niet zo'n slechte suggestie: Het zou zomaar kunnen dat bij de aanmelding op het 2.4 Ghz netwerk je hebt aangegeven op een Openbaar netwerk te zitten ipv. te kiezen voor Thuisnetwerk of Bedrijfsnetwerk. Dan gelden allerlei beperkingen/beveiligingen.
Als dat klopt, dan kun je dat (verbonden met het 2.4 Ghz netwerk) in Netwerkcentrum veranderen naar Thuisnetwerk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ha, Je bent GENIAAL!! contrazoom. één klik en inderdaad veranderd van openbaar naar thuisnetwerk en opgelost.

@dnties, bedankt voor de helder uitleg.
 
Graag nog de vraag als opgelost aangeven (klik op "Zet status opgelost").

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan