Hoe krijg ik een Movie maker filmpje van XP naar Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

in tune

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Berichten
23
Ben sinds 3 maanden om naar Windows 7. Op mijn XP heb ik echter nog een filmpje met Movie maker gemaakt, die bijna klaar is.
Wou er vandaag mee verder en heb geprobeerd om deze in de nieuwe Movie Maker van Windows 7 te laden, echter (bijna logisch) pakt deze hem niet.

Vraagje: Hoe kan ik dus een filmpje (gemaakt met Movie Maker van XP) overbrengen / openen met movie maker van Windows7 ?

Kent iemand een goede converter o.i.d.?

Alvast bedankt voor reactie !!
 
kan je niet gewoon opslaan en dan via een usbstick naar de andere pc overzetten ?
 
Het project en video's op je nieuwe pc zetten.
Open het project en klik op elke video (deze kan hij dan niet vinden zegt ie) klik op zoeken en klik de juiste video aan
 
No, dit zou inderdaad de eenvoudigste en makkelijkste manier zijn, en dat deed ik dus ook. Juist zo ben ik erachter gekomen dat het niet werkt. Heb het bestand niet alleen als "project" opgeslagen maar ook als filmclip, maar niets helpt. Ook het eenvoudige wijzigen van de bestandsextensie levert niets op. (heb ik eigenlijk ook niet verwacht, maar ja...)
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat er geen oplossing mogelijk is!?
 
nog een oplossing : filmpje afmaken op je xp machine
 
@ djangoleone (reactie op: "Het project en video's op je nieuwe pc zetten. Open het project en klik op elke video (deze kan hij dan niet vinden zegt ie) klik op zoeken en klik de juiste video aan"):

Probleem is dat ik het project gewoon niet geopend krijg. Ik kan het project wel van XP overzetten op W7, maar thats all. Dan staat het bestandje daar ....
Maar ik kan er niets mee doen. Blijft waarschijnlijk alleen de oplossing om het inderdaad op XP af te maken, pfff ...

But thanx anyway!
 
win 7 heeft standaard geen movie maker, waarschijnlijk zit daar het probleem.
De nieuwste versie kan appart gedownload/ geinstalleerd worden (bij niet legale win7 versies zit deze er soms ingebakken)
Je kunt een oudere versie installeren en compatible maken met win 7
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt, djangoleone, voor je reactie...

Heb inmiddels een hele hoop dingen geprobeerd, ook het downloaden van een eerdere versie van Moviemaker en installeren op W7.
Je merkt dat het programma (Movie maker 2.1) en Windows 7 niet goed met mekaar overweg kunnen. Het kan, het gaat wel, maar hier en daar kom je toch weer probleempjes tegen.

Inmiddels heb ik mijn filmpje afgemaakt op mijn XP machine.

Mijn tip voor iedereen die dit hier leest en met Movie Maker wil werken:
Ga de nieuweste versie van Movie Maker voor Windows 7 downloaden van internet en installeren. (= Windows Live Movie Maker 2012 16.4...)
Die versie doet het foutloos op de W7 machine. En toch zal je mogelijk iets teleurgesteld zijn, want de "tijdlijn" die je kent van de XP - moviemaker ontbreekt, ook het "in elkaar schuiven" van de overgangen kan ik nergens vinden.

Voor de echte freaks zal deze versie waarschijnlijk niet voldoen, daar tegenover staan dan natuurlijk "professionele" progs zoals "Adobe Acrobat Premiere Elements ..."

Maar nogmaals bedankt voor alle reacties!
 
Ik heb nog even gekeken
moviemaker 6.1(build 7601 :sp1) draait ook onder win 7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan