Windows NT 4.0 map delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste

We hebben een Cnc machine die gebruik maakt van Windows NT 4.0 SP6 we hebben er vandaag een netwerkkaart ingestoken maar het probleem is als volgt:

Ik kan via de pc van de CNC andere computers bereiken maar ik kan via een andere computer de pc van de CNC bereiken. Hoe komt dit?

Wat ik ook al opgemerkt heb is dat ik op de computer van de CNC geen mappen kan delen. Anders moet je rechtermuisknop klikken en vervolgens op delen klikken maar delen staat niet tussen het menu van de rechter muisknop en ook niet bij de eigenschappen van die map en ik denk dat hier het probleem zich bevindt.

Alle hulp is welkom :p
Alvast bedankt
Bram
 
Hoe kan ik dit dan oplossen?

als de pc opstart dan moet ik eerst Ctrl + Alt + Del samen indrukken en dan komt het scherm met gebruikersnaam hier staat administrator en wachtwoord moeten we niet in vullen we duwen dan gewoon enter ik veronderstel dat ik hier iets moet veranderen om een map te kunnen delen of zit ik mis? Dit verandert toch niets aan de werking van het programma van de CNC?
 
Ok, ik heb een virtueel Nederlandse NT 4.0 SP6 Werkstation, & daarin heet de ingebouwde Administrator dus Beheerder. Accountnamen zijn hoofdletter gevoelig...

Maak als (een) Beheerder even een nieuwe map aan, & kijk even of je die wel via Eigenschappen kan delen.

De (deelbare) Gebruikersmappen staan in:
C:\WINNT\Profiles\ & dan bv:
C:\WINNT\Profiles\All Users\Gedeelde documenten

Wel mee oppassen, voor je het weet sloop je je CNCmachientje... Heb ze zelf niet, maar razend interessante apparaatjes!..
;)
 
virtueel Nederlandse NT 4.0 SP6 Werkstation waar vind je dit dan kan ik eerst hier op testen.

of de engelse versie want de cnc staat in het engels
 
a. Ik heb het idee dat wel de Workstation maar niet de Server netwerkservice is toegevoegd aan de NT machine, dus dat er wel verbonden kan worden met gedeelde mappen van andere computers maar er zelf niets gedeeld kan worden. (*)
b. Je moet eerst wat delen op de CNC computer voordat andere computers iets (gedeelds) kunnen 'zien' op de CNC computer. Wellicht is (dus) het toevoegen van de Server netwerkservice en (daarna) het delen van een map genoeg om de zichtbaarheid te realiseren.

(*)To act as a server computer, a computer running Windows NT 4.0 must have the Server service installed. To verify that the Server service is installed, do the following:
Right-click Network Neighborhood, and then click Properties.
Click the Services tab. Under Network Services, verify that the Server component is installed.
If it is not installed, click Add.
In Select Network Service, double-click Server.
Click Close.
Restart the computer if needed.

Tijs.
 
Ik heb de help van de windows nt 4.0 geraadpleegd en hier staat in dat je in de cmd "net share" moet ingeven ik heb dit gedaan dan kwam hij vragen of ik de server wou op zetten ik heb "y" geduwt maar nu krijg ik deze error: "Error 1130: Not enough server storage is available to process this command"

Ik heb hier al wat gevonden op het internet: http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=TECH5450

wat kan ik hier aan doen?
 
Gebruik mijn methode om de Server netwerkservice toe te voegen ipv. de jouwe en kijk of je dezelfde foutmelding krijgt.

Tijs.
 
Ik heb een paar printscreens genomen want het lukt me niet.

untitled.jpguntitled1.jpguntitled2.jpguntitled3.jpguntitled4.jpguntitled5.jpguntitled6.jpguntitled7.jpguntitled8.jpg
 
Meer fysiek of wisselbestand- geheugen toevoegen?

Tijs.
 
Ram geheugen=fysiek geheugen
Wisselbestandgeheugen=virtueel geheugen

Liefst fysiek/ram geheugen vergroten, maar wellicht is vergroten virtueel geheugen ook goed/snel genoeg.

Maar de suggestie van Symantec kan ook goed zijn. start met de symantec suggestie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit bestand met de zoekfunctie gevonden maar hoe kan ik dit updaten of wat moet er mee gebeuren? Kan ik hiermee schade maken aan de cnc programma/kaart (deze moet blijven werken.)
 
a. Eerst backup maken (bijv. via NTBackup i.c.m. tape-unit, Ghost i.c.m. externe harde schijf, Acronis backup-software i.c.m. externe harde schijf etc.)
b. Dan SP6 (of SP6a, wat je maar als laatste geïnstalleerd hebt) herinstalleren, zoals gesuggereerd in de link van Symantec.

PS: Het is normaal in NT 4 dat je SP's opnieuw moet installeren zodra je systeem-zaken aanpast. Vandaar dat ik geloof heb in het verhaal van Symantec.
PS2: Ik verwacht geen problemen (ook niet met de CNC-software), maar een backup zou ik toch altijd maken.

Tijs.
 
Is het geen LSA probleem op de machines waarmee je op die NT4 wil komen?
 
@Lange Pier: Zonder Server netwerkservice geen gedeelde mappen/printers... Dus dat moet eerst gefixt (en daarna mappen delen)...

Tijs.
 
Hoe kan ik het virtueel geheugen vergroten? En heeft dit invloed op de werking van de CNC?
 
Las dat als je SP6a installeerd je die melding niet meer krijgt.

Overigens heb ik het verleden die server service nooit aangezet en kon wel in de gedeelde mappen maar alleen met de LSA regfix op de W2K machine waarmee ik erop wilde.
Heb het allemaal niet meer dus verifieren kan ik het niet.
 
Het probleem is ik heb de cd van de windows niet meer. En wat is die LSA
 
Je zult de windows cd zelf niet nodig hebben, alleen sp6/sp6a
Als ik me goed herinner stelt TheKnight die beschikbaar in deze discussiedraad

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan