VLC player gebruiken op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik heb een nieuwe TV Phillips smart led gekocht.Ik kan er draadloos verbinding mee maken zodat hij mijn PC herkend.Ik kan op die manier foto's etc bekijken alsook films die ik via mediacenter afspeel. Nu mijn vraag: ik wil mijn TV draadloos als PC scherm gebruiken zodat ik op TV VLC player kan openen en bedienen omdat deze nog altijd filmpjes en series afspeeld die ik met geen enkele andere aplicatie kan openen ook niet met een mediaplayer. Kan er mij iemand uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb ondertussen al geprobeerd met een Q-wave die ik kocht op internet en dat lukt maar helaas schokt het beeld en het geluid is nog slechter dus weg met die rotzooi. Ik ben radeloos. Iemand een nuttige tip? alvast bedankt.
 
Ik heb geen antwoord op je vragen, sorry, maar ik ben wel even benieuwd wat bestanden je hebt voor die filmpjes en series die een beetje mediaplayer niet kan afspelen.
 
Ikzelf gebruik een mede8er om dit voor elkaar te krijgen, mooi stukje hardware wat via DLNA/UPNP alles kan streamen wat je wilt. Als ik even kijk naar de Philips moet deze hier ook over beschikken. Ik weet niet of je hier zelf mee bekend bent, anders moet je het maar even zeggen. Als je de nieuwste versie van VLC hebt kun je een screen:// stream maken. Deze stream kun je via DLNA weer streamen naar jouw Philips TV. Windows media player kan dit en doet het prima. Als je er niet uit komt (wat ik best kan begrijpen), wil ik het graag op een andere manier uitleggen.

Veel succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan