Foscam camera op je netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhisTed

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij als leek kunnen helpen.
Ik heb onlangs een foscam ip camera gekocht, volgens de verkoper draait deze camera ook zonder internet via homeplug adapter.
Hoe doe ik dit?

Via de internet lukt het me wel thuis, maar op locatie waar geen internet is lukt het niet.
 
Een homeplug adapter is een netwerk adapter die verbinding maakt via het 230V netwerk.
Dus je moet de ip-cam in je netwerk kunnen zien...
Een ip cam is eigenlijk een webcam met eigen voeding en een kleine computer/webserver ineen.
Als je die aansluit krijgt hij ook een ip adres toegewezen in jouw netwerk.
En als je hem al via internet kunt bekijken dan heb je het ip adres van de ip camera al dmv port forwarding oid vrijgegeven voor internet.

Maar als je van een pc in je eigen netwerk op de ip cam inlogt (het bewuste ip adres in de url van je browser intikken) dan moet je hem kunnen instellen en ook kunnen bekijken.

Dus als je via internet je webcam kunt bekijken moet dat ook lukken.
En op een locatie zonder internet kan niemand jouw (of welke ook) webcam bekijken... :D Dat hoort zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap er helemaal niets van......ben hier echt niet handig in.
Ik heb eerst de boel geinstalleerd op locatie waar geen internet is, daar kon ik helemaal niets.....
Ik doe het thuis via de router en dan lukt het wel....snap er echt niets van....


Kan ik uberhaupt wel de camera via de homeplug adapter laten werken....

Heb ik straks de camera gekocht en kan ik er niets mee zonder internet.

Hoe kan ik de camera vinden in me netwerk?
 
Welkom op Helpmij...

volgens de verkoper draait deze camera ook zonder internet via homeplug adapter.

Internet en homeplug zijn twee zaken die je even los van elkaar moet zien.

Met een homeplug creeer je een netwerk thuis over je stroomnetwerk, dus via je 220-stekkers. Ga je homeplug aanleggen, dan heb je altijd minstens twee stuks nodig. Eentje in de buurt van je router die je met een homeplug verbind dmv een netwerkkabel, en eentje in de buurt van je camera die je ook met elkaar verbind dmv een netwerkkabel. Zo komt het signaal van je cam bij je router terecht.

homeplug-5.jpg

Nu kun je de beelden op bijv je laptop bekijken.

Hoe kan ik de camera vinden in me netwerk?

Je kunt nu in je router kijken welk ip-adres je cam gekregen heeft. Tik dat adres in je browser of windowsverkenner en kijk wat er gebeurd...
Anders geeft de handleiding uitsluitsel...
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de homeplug niet goed op de pc, router hebben we niet op loacatie.
Volgens de verkoper kan de camera werken via homeplug netwerk, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik zal wat fout doen maar weet niet wat
 
Als ik dus thuis op de laptob draadloos verbind met de router heb ik dus internet.
Als ik de camera met een kabel in de router doet dan doet ie het.

Als ik een kastje in de router doe en een in de camera doet ie het niet.

Denk dat er dan wat met de kastjes is, terwijl alle lampjes branden, ook op de locatie waar geen router is.
Maar niks doet het......

Ik koop dus een camera, set homeplug adapters van sitecom en niks werkt.....heb ik best de balen van want volgens iedereen is het zo eenvoudig.
Ik zal vast iets verkeerd doen, maar weet niet wat wie kan me stap voor stap helpen wat ik moet doen?
 
Waar het volgens mij om draait is dat de camera een ip-adres krijgt en die wordt uitgedeeld door een router...:confused: Een homeplug(set) doet dat niet. Zonder ip-adres denk ik dat het niet gaat werken, maar hang me er niet aan op want ik heb die dingen zelf niet.

Dat de lampjes in de homeplug branden geeft echter wel aan dat ze elkaar gevonden hebben en communiceren, dus dat is goed.
 
We hebben nu een homeplugkastje naar een oude router gezet, router naar de laptob, een kastje naar de camera.
Hij doet het wel maar niet constant, als ik bij apparaatstatus kijk.
DDNS status: fouten in netwerk communicatie.

Daaronder staat Alternatie DDNS met de keuzes:None No.IP Oray.net DynDns.org(dybdns) DynDns.org(statdns) DynDns.org(custom) 3322.org(dyndns) 3322.org(statdns)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan