USB Platenspeler opnemen Audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
432
Hallo,

Ik ben vanaf een platenspeler aan het proberen op te nemen naar mijn laptop. Ik doe dit met een usb kabel en Audacity. Als ik in audacity op opnemen druk, krijg ik helaas geen muziek maar een gigantisch gekraak, mitrailleurachtig geluid. De input staat op USB Audio Codec, bij de andere inputs hoor je niks. Met Adobe Audition hoor je hetzelfde geluid, dus ligt het waarschijnlijk niet aan het programma, maar aan wat wel?

Alvast bedankt!
 
Je ingangsvolume staat zeer waarschijnlijk op maximaal, welke USBplatenspeler heb je?
 
je moet stereomix gebruiken (die waarschijnlijk gedisabled is)
 
Niet geheel ontopic, maar toch.
Als het gaat om muziek op vinyl zou ik toch eerst kijken of je die niet kunt downloaden.
Dat zal met veel geen enkel probleem zijn en tenslotte ben je in het bezit van het origineel.

Daarnaast zou ik, zoals whittey zegt, eens kijken naar je ingangsvolume dat kennelijk veel te hoog staat.
 
Laatst bewerkt:
En je hebt de speler toevallig niet op de MIC-in aangesloten?
 
Bedankt allemaal voor het meedenken! Naar het ingangsgeluid had ik inderdaad al gekeken. Het is nu opgelost! Wat het probleem bleek: de USB kabel. Dit was een erg lange kabel en er zat een klein knikje in. Een kabel van nog geen meter er aan gehangen en hij deed het als een zonnetje.

Nogmaals bedankt in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan