foto voor avatar verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijsgierigaagje

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
24
Beste computer experts,

Ik wil graag mijn avatar plaatsen. Heb de foto volgens de regels geselecteerd en druk op plaatsen. Dan blijk ik een foto aan te bieden met 161kb terwijl max. 51200 bytes is toegestaan. Ik werk met Windows 7.
Zou iemand mij daar een handje mee willen helpen?

Groet,
wijsgierigaagje
 
Beste wijsgierigaagje,
Haast ieder fotobewerkingsprogramma biedt een schuifbalk bij het opslaan van .jpg bestanden omdat de compressie daarvan goed geregeld is. JPG is een compressie methode. Links staat dan bijvoorbeeld "klein bestand" en rechts "kwaliteit." In de regel zal de kwaliteit gaan afnemen bij een compressiefactor van 75 tot 70 procent.

Progressief opgeslagen .jpg bestanden worden bij het veranderen ervan steeds kleiner wanneer ze worden opgeslagen.

Iets geavanceerdere programma's bieden de mogelijkheid om zelf de bestandsgrootte in te voeren zodat je niet hoeft te gokken en de verhouding kwaliteit/bestandsgroote steeds moet aanpassen tot dat het bestand klein genoeg is. Een goed en bekend gratis programma hiervoor is IrfanView. Open het bestand en sla het op. Rechts verschijnt dan een venster waarin de optie Bestandsgrootte. Plaats daar een afvinkje bij en geef een waarde op iets beneden het benodigde. Er wordt namelijk afgerond en de precieze grootte verschilt daarom helaas van bestand tot bestand.

http://www.irfanview.com
 
Ik gebruik altijd een online fotobewerkingsprogramma voor dit soort dingen (bijvoorbeeld picmonkey.com)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan