Mappen en bestanden ordenen in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
883
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Hallo ieder, vooreerst mijn beste wensen en aan allen een goede gezondheid en veel vreugde voor 2013

Sorry dat ik deze vraag stel, ondanks veel info op internet slaag ik er niet in mijn mappen en bestanden goed gestructureerd op te slaan.
Het is dan meestal zoeken waar ik oudere mappen / bestanden heb opgeslagen.
Zoals mijn zegt een kat vind er zijn jongen niet terug.

Kan iemand me advies geven om alles van 0 te herschikken en een opbouw te maken om dan alle bestaande mappen en bestanden.
Kan je een structuur uit tekenen hoe de de mappen en submappen met bestanden kunnen worden opgebouwd?

Alvast bedankt,
 
Zie het als een boomstructuur.
Computer is het Systeem en dat is de root, wat wortels betekend.
De eerste vertakking zijn de stations in Computer.
Als je een station opent zie de takken van het station, (de mappen en bestanden).
Een bestand is het eind van een vertakking (je kan er geen bestanden of mappen in opslaan) en een map kan dan weer meerdere vertakkingen (mappen en bestanden) bevatten.
Vanuit die structuur kan je als je een map maakt die een naam geven.
Je kan die naam laten slaan op wat je er in zet.
Succes.
qy61w4.jpg


Bedankt en jij ook de beste wensen en een goede gezondheid en veel vreugde voor 2013 en daarna :)
PS, een map die in een andere map staat is de submap van de map waar die instaat.

Open Computer via menu start.
Daar is al je data, Vertel maar waarnaar je precies op zoek bent.
Als je zoekt in Computer is dat het grootste gebied.
Je kan een station openen om te zoeken, dan zoekt windows alleen op het station.
zoek je afbeeldingen, zoals jpg bestanden, dan typ je in het zoekvenstertje in de map *.jpg in en windows zoekt alle afbeeldingen op met die extensie.

Zet in menu beeld dan Details aan of klik met de rechtermuisknop op een bestand wat je vond en klik op eigenschappen.
In die eigenschappen kan je de naam en locatie vinden, bekijk de verschillende tabblad maar.
Je kan in het eigenschapsvenster het doel selecteren en kopieren, plak het eens in kladblok en je weet waar je heen kan navigeren.
Voor meer Details klik je in menu beeld Details Selecteren, je kan dan uit een hele reeks details kiezen welke in de map getoont worden achter de bestanden.
Klik je in de map op een detail boven de bestanden, dan zal windows de bestanden rangschikken op dat detail.

am5wzp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waw bedankt voor je deskundige info Erik777,

Hiermee kan ik aan de slag !

De fout die ik maak is door vele mapjes en submapjes te maken en nadien soms moet zoeken waar het zich bevind en welke de naam was.
Hopelijk kan mijn vraag en jouw deskundig antwoord ook andere leden helpen.

Nogmaal bedankt voor de steun op dit geweldig goed forum
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan