2 thuisnetwerken combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Singha34

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Berichten
10
Op dit moment heb ik in mijn woonkamer een ADSL-modem van Telfort, waarachter ik een draadloze router heb gehangen van TP-link 1043ND. Mijn PC die boven staat communiceert draadloos met deze router. Ik heb ook een mediaplayer van AC Ryan die ik via een kabel heb verbonden. Zodoende kan ik dus de films die op mijn PC boven staan via de mediaplayer op mijn TV afspelen.

Vanaf volgende week krijg ik een glasvezelaansluiting in de meterkast met een draadloos modem. Nu kan ik dus mijn PC boven connecteren met dit nieuwe modem. Alleen mijn mediaplayer kan ik niet verbinden omdat deze niet wireless is, maar met een netwerkkabel verbonden moet worden. Dit zie ik niet echt zitten.
Nu heb ik natuurlijk wel nog mijn router van tp-link, die weliswaar niet meer met het internet is verbonden maar die wel nog steeds bruikbaar is als thuisnetwerk.

Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om in de nieuwe situatie eenvoudig vanaf mijn PC films af te spelen via mijn mediaspeler zonder kabels te hoeven trekken of netwerkkaarten bij te plaatsen?

Het zou mooi zijn als ik mijn tp-link router zou kunnen gebruiken als draadloos 'doorgeefluik'.
Ook was ik aan het denken om 2 netwerken te maken.
Zeg maar netwerk1 dat met internet is verbonden en waarmee straks mijn PC en andere apparaten draadloos zijn verbonden. En netwerk2 dat bestaat uit de tp-link router en de mediaplayer en dus niet aan een internermodem hangt. De PC zou dus tegelijkertijd verbinding moeten hebben met netwerk1 voor de internetverbinding en met netwerk2 om films te kunnen doorgeven via de tp-link aan de mediaplayer.

Een heel verhaal... Ik hoop dat iemand een antwoord heeft....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan