Media NAS streamen naar extern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Hallo,

Ik stream zo'n beetje alles vanaf elke laptop en pc binnen mijn netwerk.
Nu maak ik sinds kort gebruik van een NAS van iemand anders, dus ook in een nader netwerk.
Nu is mijn vraag dus of ik media hiervan ook in mijn netwerk kan streamen?
 
Is het ander netwerk verbonden via internet of is het netwerk van de buurman.
 
Het is een ander netwerk verbonden via internet, zo'n 100 km verder weg
 
Tja,of je dan kan streamen ligt aan de upload snelheid van de provider van het andere netwerk.
Ik denk het niet, want vaak zijn de upload snelheden bedroevend langzaam.
Ik heb BV een upload snelheid van 1 Mbit,en daar kun je niet mee streamen.
Beter is om eerst het bestand te downloaden en dan te streamen in je eigen netwerk.
 
Dat lijkt mee te vallen. Ik dacht eerst ook dat de uploadsnelheid de beperkende factor zou zijn, maar via de webbrowser kan ik alle films wel direct afspelen (zonder te downloaden). Ik kan alle media dus wel naar mijn laptop streamen, gewoon soepel.
Nu wil ik graag alleen de volgende stap maken, alle media van de NAS direct in mijn netwerk streamen, dus dat ik bijvoorbeeld op mijn ps3 de NAS zie staan als mediaserver, en zo een filmpje of muziek kan aanklikken. Weet niet of dit technisch mogelijk is?
 
Nee,want de filmpjes die jij van internet aanzet komen van servers die een glasvezel aansluiting hebben.
Deze hebben een net zo hoge upload als download snelheid.
Dat is niet te vergelijken met een particuliere internetverbinding.
 
Dat klopt.
Maar ik bedoel films die op die NAS staan. Die kan ik op mijn laptop afspelen zonder te downloaden (dus streamen). Van deze NAS moeten ze eerst worden upgeload met de beperking van de uploadlimiet van de internetverbinding waar deze is aangesloten. Dan gaan ze inderdaad via glasvezel naar mij toe, en ik bekijk dit dus. Dit gaat zonder haperen, ondanks de beperking van het uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan