telenet setup bijplaatsen wifirouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Berichten
704
Mijn probleem is het volgende.
Thuis heb ik een nieuwe telenet router/wifi accespont staan het is het type CBN.

Vermits mijn nutsvoorzieningen zoals bij de meeste mensen in de berging/garage staan is het signaal van de wifi mataig tot zwak in de rest van de woning.

Nu heb ik het geluk dat ik overal in huis op strategsiche plaatsen een rj45 aansluiting hebt voorzien en ik dus een andere wifi accespoint kan plaatsen meer centraal in de woning.

Nu komt de kat op de koord.

Ik heb reeds via de webapplicatie het wifisignaal van de CBN router uitgeschakeld, om conflicten te voorkomen.

Ik heb rechtstreeks op de CBN router, dus er hangt geen switch meer tussen, een D-link Cloud Gigabit Router N300 aangesloten.

Ik kan wel verbinding maken met deze D-link router maar hij blijft alleen lokaal, ook al is het standaard Ip adres van de D-link aanwezig binnen mijn netwerk.

Graag wat hulp of een oplossing.
 
Ruim onvoldoende informatie (een Dxx-xxx type-aanduiding is handiger als aanduiding van de D-link dan wat jij aangeeft etc.), maar begrijp ik goed dat je 2 routers achter elkaar hebt geschakeld?
Indien ja, dan kan ik aan de volgende dingen denken als mogelijke redenen:
a. Het LAN netwerk van de D-link komt overeen met die van de CBN, dus wordt er dan niet gerouteerd(!) [Dus ook geen Internet.]
Probeer het volgende: Log in op de D-link en vervang het LAN ip netwerk adres door wat anders.
Voorbeeld: Stel dat de D-link aangeeft ip-adres 192.168.1.1 te hebben, maak er dan van 192.168.3.1
Sla het op, zet de D-link uit, zet 'm daarna weer aan en verbind na een minuut of zo opnieuw met de D-link. Kijk of je dan wél Internet hebt.
b. Je hebt ipv. de WAN/Internet aansluiting een van de 4 LAN ip-aansluitingen gebruikt om de D-link te verbindinden met de CBN.
Indien ja, corrigeer dat, zet de D-link uit, zet 'm daarna weer aan en verbind na een minuut of zo opnieuw met de D-link. Kijk of je dan wél Internet hebt.
Werkt het dan nog niet, dan zeker ook de stappen van a. uitvoeren.

We horen het wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan