Adobe Premiere - instellingen voor 720 x 576.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelmoesje

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
42
Ik loop ergens tegen aan waar ik alleen (en met de hulp van Google) niet uit kom.

Ik heb een stukje film wat ik op dvd wil zetten (niet mij eigen film overigens).

Als ik kijk bij de gegevens van het filmpje (onderste gedeelte in bijgevoegd plaatje), dan staat daar als formaat 720x576 maar je ziet dat het wel een soort van breedbeeld is.

Bij het aanmaken van een nieuw project geef ik aan dat hij als projectinstelling DV-PAL en dan de instelling (Standard 48KHZ, maar ik heb het ook al met Widescreen 48KHZ geprobeerd).

Daarna importeer ik het filmpje in het project en sleep het naar de Tijdlijn. En dan krijg ik de waarschuwing dat de clip niet overeenkomt met de "sequence settings". Ik kan dan kiezen of ik de 'sequence settings' wil veranderen of de bestaande settings wil houden. Ik heb beide opties geprobeerd.

Maar als ik dan het filmpje in de preview bekijkt is het plots geen 'breedbeeld' filmpje meer. Maar heeft het de verhouding zoals het bovenste plaatje (in bijgevoegd bestand).

Wat doe ik fout?
screens.jpg
 

Bijlagen

  • screens.jpg
    screens.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
afgezien van jou probleem , waarom eerst inporteren in Ap en niet gelijk inporteren in AE en op dvd zetten (als je het alleen maar op dvd wilt hebben)

Je hebt ook een ander output , convert eens same as source
 
Laatst bewerkt:
afgezien van jou probleem , waarom eerst inporteren in Ap en niet gelijk inporteren in AE en op dvd zetten (als je het alleen maar op dvd wilt hebben)

Misschien is dat in dit geval wel zo,maar ik wil ook wel eens een film bewerken in AP. En dan wil ik ook weten hoe dit probleem op te lossen is.



Je hebt ook een ander output , convert eens same as source

Tsja,.....het probleem is juist dat ik niets geconverteerd heb. Ik importeer een stukje film, en als ik dat op de tijdlijn sleep dan verandert hij die verhouding al. Dus ik doe niets met het filmpje, alleen importeren en naar de tijdlijn slepen.
 
Dit heeft te maken met de verschillende manieren waarop pixels worden getoond bij camera's, TV's en monitoren, de 'Pixel Aspect Ratio'. De één heeft rechthoekige pixels, de ander vierkante. Ik heb geen Premiere meer, maar daarmee kun je dat veranderen, waarschijnlijk bij de Project instellingen.
Een andere manier is breedbeeld PAL omzetten naar 720 x 405 pixels. Daarmee houdt je ook de juiste verhoudingen.

http://help.adobe.com/en_US/premierepro/cs/using/WS03BF7479-8C7B-4522-8C75-210AD102524Ea.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan