Fans draaien een paar tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nrr

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Berichten
12
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer, ik heb een paar kabels van mijn voeding gesleeved en toen ik de computer weer in elkaar zette en op de power knop drukte draaide alle ventilatoren een paar tellen en verder niks.
Ik dacht dat het misschien aan de voeding lag maar als ik de groene en een zwarte door verbind draait de ventilator gewoon. Ook heb ik er een cd speler aan gehad en die kan ik ook gewoon openen.
Ik heb ook nog een andere voeding geprobeerd die ik thuis had liggen maar het resultaat was hetzelfde (deze voeding heeft wel een beetje minder watts)
Vandaag heb ik een 2de hands moederbord van mp binnen gekregen (een werkende) en ook als ik daar de gesleevde of gewone voeding er aan hang draaien de ventilatoren en paar tellen en verder niks.

Ik zie het even niet meer, misschien kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast heel erg bedankt.
 
Hoi,
kijk eens of je niet tegen het koelblok v.d. processor hebt gestoten en of die nog goed vast op de processor zit.
 
Haal alles eraf en eruit, dus alleen opstarten met de CPU, de systeemspeaker en de voeding, krijg je nu biosbeeps?

Zit vermoedelijk in een onderdeel wat je van het ene nord naar het andere hebt meegenomen.
 
Hallo,

Ik heb het probleem gevonden, de computer wou wel starten toen ik er niks op had aangesloten.
Zodra ik de videokaart erin stak deed de computer het niet meer. Even snel naar de kaart gekeken en wat bleek nou.. een elcotje kaduk.

Foto

Zijn die elcos gewoon te koop of zijn het speciale?

Alvast bedankt.
 
Bij Conrad ofzo even kijken, staan de microfarad en voltage waardes er wel op?

Overigens kan het ook een pasta zijn waarmee hij eerst wordt vastgezet en dan teveel gebruikt, die olie die ze gebruiken is toch meestal bruin van kleur en ook als hij wel is geplopt heeft het ook een oorzaak.
 
Het is een 1000uF 6.3V, ik kijk morgen eerst wel even op school en anders maar een nieuwe/andere videokaart kopen.
 
Zou het laatste doen, al een ouder kaartje anders had je nog garantie en die dingen kunnen stuk gaan als de spanningdeler/regulator het af laat weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan