probleem firewall mbt universal mediaserver / ps3 mediaserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

fries41

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
3
Goedendag,

Ik zit met het volgende probleem. tot voor kort kon ik mijn media op de pc via de genoemde servers streamen naar mijn smart tv van samsung.
Echter soms ontstaat het probleem dat de renderers (de tv dus) niet meer gedetecteerd worden.
Wanneer ik de firewall uitschakel, dan gaat het wel goed.
Als ik bijvoorbeeld, de java uit mijn firewall instellingen verwijder, krijg ik keurig bij het opstarten van de server of java toegang mag hebben. Dat doe ik dan, maar vervolgens gebeurt er niets. Ik heb nu alles in mijn java map toegevoegd in de uitzonderingen van de firewall, maar nog steeds niets.
Zodra ik de firewall dus uitschakel, dan werkt het wel. Er is dus iets wat geblokkeerd wordt door de firewall, maar wat.

Kan iemand mij hier een aanwijzing geven.

Al vast bedankt.
 
Afgezien van het programma worden ogelijk ook de benodige poorten geblokkeerd? Als je DLNA gebruikt moet ook UPNP verkeer door de firewall kunnen, bijvoorbeeld.
 
Bedankt voor de reactie, maar hoe zet ik die poorten dan open, en welke poorten zijn dit. ik heb het programma zelf ook in het rijtje gezet, maar dat hielp ook niet.
Echter na een tijdje ff de boel de boel gelaten te hebben, komt hij er plotseling toch door. Nu werkt het weer wel, en ik heb op het oog dus niets veranderd.

Beetje onbetrouwbaar allemaal. Maar afijn, mochten mensen tips hebben om het stabieler te kunnen laten functioneren, dan hoor ik dat graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan