besturingssysteem installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Berichten
2
Hallo, ik heb een nieuwe pc besteld en ga die zelf in elkaar zetten nu is mijn vraag als ik die opstart kom ik toch direct in de bios terecht ,moet ik dan direct het schijfje erin steken of wat moet ik doen?
Alvast bedankt
 
Nee je komt niet in de bios terecht, daar de juiste toets voor gebruiken, lees het manual eerst.
En met de installatie DVD opstarten, dvd drive als eerste zetten in de bios om van op te starten.
 
Overigens is dat ook een beetje afhankelijk van het merk / type moederbord. Veel van de nieuwere moederborden met UEFI hoef je in principe nooit de BIOS (UEFI eigenlijk dus :) ) in en kun je inderdaad schijfje in de DVD speler stoppen, herstarten en de rest gebeurt gewoon.

Nu zet ik zelf graag een hoop onnodige dingen op mijn moederbord uit en ga ik wat settings tweaken, maar in principe hoef je niets meer aan te passen op veel borden.
 
Je moet via een toetscombinatie het bios in gaan en aangeven bij boot-volgorde wat de computer moet kiezen als eerste boot-optie (dvd-station), tweede (HDD vaak), 3de (USB oid).
Dan de pc opnieuw opstarten met isntallatie dvd erin.

Zie ook: Windows Installeren handleiding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan