eigen netwerk extern bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

Ik ben wat aan het "knutselen" met mijn NAS om o.a. bestanden te delen etc.
Om goed te testen om te kijken of het allemaal goed werkt zou ik eigenlijk van buiyenaf mijn eigen netwerk moeten inloggen.Weet iemand of er een speciaal programma of manier is om dit te bereiken?
 
Dat met poorten doormappen weet ik wel maar ik wil het graag testen.
Omdat ik aan huis gekluisterd ben kan ik het niet buiten mijn eigen netwerk om testen.
Als ik inlog zit ik altijd al in mijn eigen netwertwerk en dat is vaak weer anders als wanneer je van buitenaf komt.
 
Je zou dan even aan familie of vrienden moeten vragen of die het willen testen.
 
Maar dat is juist het lastige omdat ik veel dingen zelf wil zien en controleren. Dan hoef ik niet steeds een ander lastig te vallen.

Het kan dus niet begrijp ik?
 
Heb je een smartphone met bijv android en een databundel?
 
Enige waar je dan zelf gebruik van kunt maken zijn poortscanners op Internet.
Voor TCP poorten [FTP-poorten, HTTP-poorten, HTTPS-poorten etc.] kun je bijv. http://www.canyouseeme.org gebruiken om te zien of een verbinding mogelijk is.
Verder kun je kijken of je met FTPTest en/of NetFTP je FTP-verbinding kunt testen

Tijs.
 
Okay, misschien ga ik iets heel doms zeggen maar heb je geen buurtjes met een WiFi netwerk waarbij je even kan inloggen?
Doe ik ook wel eens met mijn buren en heb zodoende een IP cam getest......
 
Wel of geen databundel maakt eigenlijk niet zoveel uit, behalve in de kosten €/mb

Zet op je android je 3G aan en maak verbinding met het internet.
Zet in je android tethering aan en kijk welke naam je netwerk heeft.
Je android is nu een wifi-hotspot
Log met je laptop uit op je wifi-netwerk en log in in het wifi-netwerk van je android.
Je hebt nu verbinding met het internet buiten je euigen netwerk om en nu kun je inloggen in je nas

Providers brengen extra kosten in rekening voor mobiel data-gebruik, meestal iets rond de 1 euri per mb, dus houd het kort...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan