Illustrator logo verkleinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfl

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
15
Hallo allemaal,

Ik heb op aanraden van andere forum gebruikers Illustrator gebruikt om een logo te maken. Omdat dit in vecors wordt gemaakt kan je makkelijk en goed verkleinen en vergroten lees ik overal. ...Maar hoe doe je dat verkleinen en vergroten?

Ik heb het logo opgeslagen als .ai

Iemand die dat weet?

Dank!
 
Illustrator

Dank je, dit is echter voor Photoshop. Ik doe het graag in illustrator.
 
Als je gaat naar file -> save for web & devices.

Dan opent er een klein schermpje, een van de tabs in dat schermpje is een "size" O.I.D.
Daar kan je de grootte aanpassen en hem vervolgens exporteren.

Je hebt daarna een image file (.jpg / .png / etc. etc.) die verkleind is.
 
wazig

hmm.. dat gaat goed. Toch wordt mijn afbeeldinkje van 100x45 niet mooi. De tekstAAA-overlay-extrasmall2-tes.pnglijnen worden gekarteld. Zie de bijlage. Ook staat er een lijntje links van de hokjes?
 
Ik moet het even voor je navragen een een vriend van mij, hij is grafisch ontwerper en erg druk met zijn zaak dus kan even duren.
 
De wedervraag van mijn vriend is met welk doel je wil vergroten of verkleinen.
In illustrator heet het in ieder geval schalen. Misschien kan je daar al iets mee.
Het is geheel afhankelijk van wat je met het bestand wil en vergroten heeft een ander doel dan verkleinen.
 
Daar ben ik weer!

Dat is idd een goed vraag. Eigenlijk wil ik gewoon een scherp klein logootje maken. Het huidige kleine logo is niet zo scherp.

Weet jij/hij anders de manier om direct het logo op de juiste grootte te maken? Als ik het nu maak is het steeds te groot namelijk.

Vr.gr.

Ron
 
Verplaatst van Overige Software naar Beeldbewerking
 
Ik zou beginnen met het aantal DPI's te verhogen naar 300.
Wat ik heb begrepen van mijn vriend is dat het vergroten en verkleinen in het programma gebeurt welke je gaat gebruiken dus niet in Illustrator zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan