PC verliest verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remus1980

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Berichten
24
Beste helpers,

Ik heb de WIFI kaart aan mijn vader gegeven, omdat ik deze niet meer nodig heb. Nu ondervind ik echter problemen met mijn netwerk verbinding. Steeds verliest hij de connectie, router rebooten helpt niet altijd en pc rebooten helpt niet altijd. Ik heb de kabel al vervangen, een andere poort geprobeerd, van DHCP naar fixed IP gegaan, oude driver op MB cd geinstalleerd, energie settings NIC uitgezet, snelheid gefixed op 100Mbps en niets helpt.

Ik draai Windows 7 en mijn MB is een ASUS F1 A75-V Pro. De router is een DV-201amr van Tele2.

Ik weet het ff niet meer, wifi apparaten werken goed.

Alvast bedankt en groeten,

Remi
 
Laatst bewerkt:
Zoals je weet zijn de eerste 2 utp aansluitingen bezet voor TV dus je moet 3 of 4 hebben.
Een poort instellen voor Internet, help?
Win7 kent problemen oplossen, wat zegt die ?
 
Win 7 probleemoplosser kan het niet oplossen.. Ik heb zojuist een Realtek LAN utility van mijn MB cd geinstalleerd en die geeft geen problemen aan als ik geen verbinding heb. Kabel is ook oke.. Dus ik dacht ff naar mijn bios versie kijken, je weet nooit. Blijken er al tig updates te zijn. Bios geflashed, ging goed, configuratie gechecked, start windows niet meer op.... Grrrr.. Groter probleem! Systeemherstel kan het niet oplossen en default optimum settings van bios helpt ook niet.

Systeemherstel komt met de volgende melding: StartupRepairOffline, 6.1.7600.16385, unknown, 21200157, AutoFailover, 3, NoRootCause, 6.1.7600.2.0.0.256.1, 1043.

Iemand? :,-(
 
Ik zou even de oude bios terug zetten. Win7 denkt nu dat het andere hardware is en weigert daarom.
Je kunt natuurlijk ook Win7 opnieuw installeren.

Gaan we daarna weer verder Ok?

P.S. Bios hoort geen effect op je netwerk te hebben. Alleen je netwerk-kaart (kan ook onboard zijn) en de driver daarvan bepalen of het werkt.
 
Het werkt weer mét de nieuwe bios! Ik had de oude teruggezet, maar hetzelfde probleem. Moest wel een setting zijn.. Dusss.. Ik zeg niet welke, want ik schaam mij diep. O:) Tja, je hebt ooit van die dagen... Maar het netwerk probleem dus, dat zit er nog steeds in.
 
Ik heb zojuist even een oude Edimax router ertussen gezet. Ik had even internet verbinding, maar toen viel volgens het overzicht in netwerkcentrum de verbinding tussen router en router/modem weg. Toen kon ik beide routers nog snel benaderen, maar al gauw viel de verbinding tussen pc en router ook weg. Modem herstarten helpt niet, pc herstarten helpt eventjes. Ik kan net een website openen en dan is het over. Het lijkt dus in de pc zelf te zitten, volgens Asus troubleshooting moet ik nu mijn OS opnieuw installeren, want alle andere opties heb ik al geprobeerd.
 
Hallo Remi,

Als eerste, je hoeft je niet te schamen hoor. Dit zijn de problemen veroorzaakt door een complex OS, daar moet je maar mee leren leven.

Wat vaak wil helpen is; je netwerkkaart verwijderen in apparaatbeheer, en dan opnieuw Plug en Play (of was het pray LOL) uitvoeren.
Soms is het nodig om ook driver verwijderen aan te klikken.

Als de onnozelen van Asus niet verder komen dan een nieuwe install, dan geef ik daar geen cent voor.
Dat advies zal wel werken, maar daar hoef je geen opleiding voor te volgen.
Zelfs Win Kan wist dat als hij zei: "je kan toch nieuwe bakken"

[edit]Je kunt ook even een goedkoop Lan kaartje er in zetten.
Ik heb er genoeg.[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Eric,

Dat heb ik allemaal al geprobeerd, ik heb zelfs ge-Plug-n-Prayed :). Ook de originele driver geinstalleerd. Ik heb zelfs mijn pc even geaard aan de verwarming.. Oud huis, dus geen randaarde. Hielp ook niet helaas.. LAN kaartje heb ik niet meer, ik moet toch eens stoppen met spullen weggeven.. ;-)

Ik zal eens kijken bij Zercom, die zitten hier om de hoek.
 
Bedankt voor het aanbod! Maar ik dacht gisteren waarom niet gewoon over naar Windows 8 nu het nog te betalen is? Duss.. Win 8 geinstalleerd, clean install.. En geen netwerkproblemen meer tot nu toe! En na een uurtje pielen en vloeken had ik het al helemaal door, dus al het negatieve gezeur over Win 8 leg ik naast mij neer. Ik ben er al bijna fan van..

Bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan