Hoe maak ik verbinding met 2 routers 1 via LAN en 1 via WLAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

yejarno

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
18
Hallo,

Weet er iemand of het mogelijk is en zoja, hoe verbinding te maken met WLAN router en met andere LAN router tegelijkertijd zonder een kabelverbinding tussen de twee routers aan te leggen. Mijn buurman en ik vroegen ons dat af omdat we allebei een 2MB(erg langzaam!) internetverbinding hebben via de kabel en allebei een draadloze router. Het doel is om de twee verbindingen te combineren om zo een hogere downloadsnelheid te creeren. Ik gebruik trouwens kubuntu linux.

Bij voorbaat dank,
 
Je kunt terwijl je bedraad verbonden bent gewoon inloggen op het draadloze netwerk van je buurman.
Moet je PC natuurlijk wel draadloos ondersteunen en de signaal sterkte redelijk zijn.

Jullie kunnen dan ook meteen in elkaars PC neuzen, maar je kunt bestanden delen ook uit zetten.
 
Bedankt voor de zeer snelle reactie maar dat hebben we uiteraard al geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar om tegelijkertijd verbinding te maken met de wlan als ik verbinding maak met de WLAN wordt mijn LAN uitgeschakeld.
Dus geen dubbele bandbreedte.

Hoe kan je dit voor elkaar krijgen in Linux?

Bij voorbaat dank
 
het kostenplaatje om zoiets te bereiken weegt niet op tegen een sneller abonnement nemen. Of 1 persoon neemt een sneller abonnement en jullie delen de kosten.
 
Niet mogelijk?

het kostenplaatje om zoiets te bereiken weegt niet op tegen een sneller abonnement nemen. Of 1 persoon neemt een sneller abonnement en jullie delen de kosten.

Dus het is met standaard wlan en lan kaarten niet mogelijk zoiets te bereiken?
 
Ik vraag me zelfs af welke provider nog zo'n trage internet-snelheid levert. Welke provider en abonnement heeft u?
 
Ik vraag me zelfs af welke provider nog zo'n trage internet-snelheid levert. Welke provider en abonnement heeft u?

Zeelandnet in zeeland;)

Maar bedankt voor jullie reacties en informatie!

Idd geen slecht idee om 1 snel abonnement te nemen en samen te delen;)

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan