Probleem met netwerk switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
2
Beste lezer,

netwerk.jpg

sinds ik gister de netwerk switch op bovenstaande wijze heb geinstalleerd heb ik problemen met de verbinding. Soms valt het bekabelde internet weg, en soms het draadloze via de airport express.
Vreemd is dat ook de PC's die niet op de switch zijn aangesloten ook last hebben van het wegvallen van de verbinding.

Wat kan hier aan de hand zijn? Is het dat de switch en de router NIET met een cross kabel zijn verbonden met elkaar? Of kan het te maken hebben met het feit dat er nog PC's op de modem-router combi zijn aangesloten?

Alvast bedankt. Groeten
 
Ik zou een switch lenen van iemand en kijken of het probleem daar ook mee optreedt. Indien ja, dan ook alle kabels die op de switch aangesloten zijn (incl. die gaat naar de router) 1-voor-1 testen.

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie.
Heb de verschillende kabels geprobeerd en die doen het wel..
Zoals ik al zei, ik vind het vreemd dat ook de PC's die niet aan de switch verbonden zijn problemen ervaren.
Heb de switch er nu weer tussen uit gehaald en alles werkt nu weer prima, maar ik zou toch graag de switch willen gebruiken.
Nog meer tips?

Bedankt
 
Ik zou een switch lenen van iemand en kijken of het probleem daar ook mee optreedt.

Dat blijft dus over. Als de switch kapot is kunnen we er niet veel aan doen. 100mbit switch met 5 poorten kost ongeveer 20 euro. Een 1000mbit switch zal wat duurder zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan