DVD omzetten naar .mkv of .avi met Dolby D of DTS

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik wil mijn DVD-collectie gaan omzetten naar bestanden die mijn TV gewoon kan verwerken.

Nu zie ik weleens .avi of .mkv bestanden voorbij komen die ook Dolby Digital of zelfs DTS zijn.

Ik heb het programma AVS videoconverter.
Het lukt me wel om hier goedwerken videobestanden mee te maken, maar niet met Dolby of DTS.

Dus ik heb 3 vragen.

-Hoe zorg ik dat ik Dolby D of DTS audio krijg (5.1)
-Heb ik hier een ander programma voor nodig of bijvoorbeeld alleen een plugin voor AVS??
-Wat is beter Dolby D of DTS??

Ik heb wel verschillende instellingen gebruikt bij AVS maar eigenlijk wertk alleen mp3 en mpeg 2/4 indeling.
Bij mp3 heb de keuze uit mono of stereo en bij mpeg 2/4 kan ik daarbij ook nog 5.1 instellen.
Bij overige instellingen zegt de TV dat ie de codec niet herkent en bij de werkende instelling herkent mijn receiver geen Dolby D of DTS.

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie
 
Misschien kun je nog even vermelden of films die je download met DTS / dolby wel goed worden herkend en ook als zodanig afspelen?

Ondersteund je speler ook werkelijk beide? Vaak zal namelijk je TV de beperkende factor zijn. Ik heb even gezocht maar ik kan voor AVS geen goede lijst vinden met geluid ondersteuning.
 
divx met 5.1 is wel degelijk mogelijk, avs zal dit waarschijnliljk niet ondersteunen zoals je al een beetje verklaarde.
Freemake kan dit volgens mij wel.
Zoals wampier ook al aangeeft kan je tv juist de beperkende factor zijn.
Of overweeg een multi mediaplayertje, die spelen wel bijna alles af
 
Hallo Jackall en Wampier,

Mijn TV ondersteund beide audio-formaten wel Ik kan kiezen wel (indien het ingesloten in het bestand) welke uitvoer mijn SPDIF moet gebruiken, dit kan zijn PCM, Dolby D, DTS en DTS Neo 2.5. Ook mijn Onkyo receiver ondersteund deze formaten en worden dan ook op die manier weergegeven op het display van mij receiver.

Ik denk dat ik het dan eens moet gaan proberen met het programma Freemake.

Indien er nog mensen zijn met andere (betere) programma's hoor ik dat nog graag van jullie.

Wampier en Jackall, alvast bedankt.

mvrgr.
Nossie
 
Hallo Allemaal,

Het is gelukt met Freemake.
Met deze instellingen
Freemake.jpg

Nu heb ik een .avi bestand met Dolby. Inplaats van '5.1' kan ik ook nog 'Origineel' kiezen.
Ben verschillende instellingen aan het proberen geweest. Maar het geluid moet op AC3 staan (in mij geval dan).

Ik laat het forum nog even open voor evt. reacties.

mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan