Glasvezel Snelheid laag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
616
Ik heb glasvezel internet. Dit is verbonden met een STP 5e kabel tussen modem en PC.
Ik heb een 50/50 MB abonnement.

Als ik echter een bestand van 100 MB bij BBNED download, dan duurt dat 23 seconden.
Volgens mijn berekening zou dat echter 2 sec. moeten zijn. Of maak ik nu een denkfout ??
 
Laatst bewerkt:
Snelheid wordt altijd bepaald door de andere kant (BBNed), afhankelijk van je abonnement.
 
Is die 50/50 megabit of megabyte. Als het megabit is dan duurt die download theoretisch 16 seconden. Tel daarbij wat overhead en die 23 seconden is zo slecht nog niet.

En dan is het glasvezel alleen tussen jouw locatie en de provider. Bij BBnet en op jouw locatie ga je weer op koper over en verlies je dan toch weer een deel van het voordeel\

Ron
 
Laatst bewerkt:
Ehh, ik heb het nagekeken. Ik zit bij Lijbrandt overigens.
Ik heb volgens de website 50 Mb per seconde. Een kleine letter b betekend bits volgens Lange Pier.
Dus ik zou 50 Megabits /sec. moeten hebben.
p.s. Mijn glasvezel loopt tot het modem aan de muur, daarna 2 meter STP, dat is koper.

http://www.lijbrandt.nl/glasvezel-klaar

De speedtest, waar ik van Lijbrandt mee moet testen is van BBNED, voor de goede orde.
 
Laatst bewerkt:
Ja,klopt. Of andersom gerekend: De 5 MB/s met hoofdletter B, is 5 MegaByte, ofwel maal 8, is dus 40 Megabits/sec. Dat zit in de buurt van mijn abonnement van 50 Mb/s. Dat is voor mij acceptabel. :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan