Slimme zoek machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Berichten
80
Hier onder een opdracht omschrijving over een probleem binnen een groot bedrijf:

Een bedrijf beschikt over veel documenten, die op verschillende plaatsen zijn gedocumenteerd. Denk hierbij aan Wiki pagina’s, intranet, UPK en verschillende pagina’s binnen sharepoint. Voordat we alles in sharepoint willen zetten, willen we kijken naar de andere mogelijkheden. Het moet voor een medewerker bij een bedrijf makkelijk worden om documenten te zoeken. Dit is het gene wat ik graag zou willen:

Er moet een mooi gelikte hoofdpagina komen voor het zoeken van documenten. Bij ziggo heb je bijvoorbeeld de mogelijk om een vraag te stellen aan Tess. Zoiets moet er binnen een bedrijf ook komen. Een klant moet een krachtige zoek functie ingeven, en de nieuwe “zoek ” pagina moet ervoor gaan zorgen dat er een duidelijk overzicht komt met de resultaten die weer van verschillende bronnen vandaan komen. Onder deze zoek opdrachten moet een link komen te staan, wanneer er op de link geklikt word dan pas word de werknemer doorverbonden naar de desbetreffende pagina.

Waarom dit moet gebeuren? Binnen een bedrijf word alles op verschillende plaatsen opgeslagen. Nieuwe en bestaande werknemers weten vaak niet waar ze moeten beginnen met zoeken. En zijn hier dus veel tijd mee kwijt.

Ik hoop dat bovenstaand probleem goed beschreven is! Zijn er misschien andere forum gebruikers die hier ervaring mee heeft? Of ooit naar gekeken hebben. Misschien zijn hier bestaande pakketten voor?

Ik hoop graag op reacties!
Sorry voor de categorie, ik weet niet in welke categoriale deze thuis hoort...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan