Mijn digital 8 video banden op een dvd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden
Ik zou graag uw hulp willen inroepen om mij op weg te helpen met het volgende.
IK heb een heleboel video bandjes van sony digital 8 Nu wil ik deze op een dvd zetten voor te bewaren en later te kunnen bewerken
De camera werkt nog zo als het moet zijn ik kan deze bandjes dus nog gewoon afspelen
Ook heb ik studio 12 van pinnacle op mijn laptop geinstalleerd.
Mijn vraag is nu moet ik nog een brandprogramma kopen voor deze goed te kunnen branden .
Ik weet niet of dit met studio 12 kan ik zou ze gewoon op de DVD willen zetten en later willen bewerken
wie helpt mij op weg
e de waele
 
In Studio 12 kun je vast Video importeren. (Voor digital 8 wordt dat afspelen en met Studio 12 opnemen)
Als je daarmee klaar bent staat er een bestand op je computer.
Deze bestanden kun je op DVD branden. (Om eventueel later te bewerken)
Elk brand programma kan dat.
Ik weet niet of Studio 12 ook met een brandprogramma komt, of welke besturing systeem je hebt (windows heeft vaak al een brandprogramma er op zitten).
 
Ik heb vista op mijn laptop staan als os
Ik heb ook een externe hd van freecom van 1 TB nu raad studio 12 mij aan omdeze om tezetten van FAT32 naar NTFS
Maar heeft dit geen gevolgen voor mijn bestanden die er nu op staan ?? zodat ik niets kwijt raak van mijn bestanden ?
Dat wil ik wel zeker weten ?
e de waele .
 
als je pc en je camera over firewire aansluiting beschikken kan je de films zo overzetten met elk willekeurig videobewerkingsprogramma. Als je geen firewire aansluiting bezit zal je zo'n usb apparaatje als deze moeten aanschaffen om de videos over te kunnen zetten.
Ik heb ook een externe hd van freecom van 1 TB nu raad studio 12 mij aan omdeze om tezetten van FAT32 naar NTFS
Maar heeft dit geen gevolgen voor mijn bestanden die er nu op staan ?? zodat ik niets kwijt raak van mijn bestanden ?
Dat wil ik wel zeker weten ?

Omzetten van fat32 naar ntfs kan zonder dataverlies, bij omzetten van ntfs naar fat32 gaan wel al je data verloren.
Echter wordt altijd wel aangeraden eerst je data te backuppen alvorens de conversie te starten.
 
Laatst bewerkt:
Ok tot hier al bedankt voor uw uitleg
Ik ga eerst mijn HD omzeten
e de waele
 
Het is allemaal gelukt ook het branden in studio 12 was geen enkel probleem Maar nu vraag ik mij af hoeveel kan er nu op een DVD gezet worden
Ik heb eens gebrobeerd met een film van 1 uur dan gaf hij aan dat hij nog 8 minuten over had maar als ik kijk bij eigenschappen dan geeft hij op 2.65 GB
hoe kan dit ? de DVD zou 4.7 GB moeten aan kunnen ?
Is er nog een methode om de film te comprimeren ?
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan