Simpele Audacity vraag over bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

silashoevers11

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Berichten
57
Beste mensen van het helpmij forum.
Ik heb mijzelf de laatste tijd voorgenomen weer eens Audacity te gaan gebruiken, maar ik stoot nog tegen een paar probleempjes aan.
Het probleem is,
Ik heb een game. Daarvan wil 4 afzonderlijke .WAV files, aan elkaar plakken en weer exporteren als .MP3. Alleen deze .WAV files zijn afzonderlijk gesproken teksten van een proloog van de game. Ze worden daarom ook in de game netjes met een file aan elkaar geplakt. Deze file heb ik weten te bemachtigen. Hierin staat namelijk wanneer iedere .WAV start en stopt. Nu wil ik dus deze .WAV files weer netjes, inclusief (preciese) pauzes, in elkaar zetten. Maar nu is de vraag, ik kan een .WAV file importeren en selecteren in Audacity, maar kan ik ook ergens precies de start en de stop bepalen van een geselecteert stukje? Dus niet slepen, en dus gewoon ergens invullen waar een stukje moet starten.
Ik hoop dat ik het zo goed genoeg heb uitgelegd zodat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen.
Alvast Bedankt,
Silas
 
Als je de file importeert in audacity,kan je precies bepalen vanaf waar je begint en waar je eindigt door de extra golven eruit te knippen.
 
Als je de file importeert in audacity,kan je precies bepalen vanaf waar je begint en waar je eindigt door de extra golven eruit te knippen.

Die snap ik niet....
Hij wil meerdere bestanden importeren (dat kan) aan elkaar plakken (dat kan ook) met een voorgedefieneerd afstand van elkaar. (Dat kan niet, altans niet in Audacity d.m.v. invoer van start punt.)
 
Ik wil gewoon graag een stukje sample verslepen naar een specifieke plek. Dat kan je doen door te schuiven met de muis, maar ik wil het graag wat precieser doen, dus door bijvoorbeeld met typen aan te geven waar het stukje moet staan.
Ik hoop dat het nu wel duidelijk is.
 
Ok jongens, heel erg bedankt dat jullie me geprobeerd hebben te helpen, maar het is me hier al gelukt.
Het principe was gewoon om een stukje te selecteren, iets verder in te zoomen, en dat pas verslepen. Zo kan ik mijn verschillende sporen op de perfecte tijd neerzetten.
Thanks,
Silas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan